به گزارش ایرنا، سردار علی رزمجو روز یکشنبه در نشست تبیین حماسه بزرگ دلاورمردان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در دستگیری سربازان آمریکایی در خلیج فارس افزود: امروز سامانه های موشکی جمهوری اسلامی ایران که در بردهای مختلف عمل می کند، قلب اسرائیل و آمریکا را به درد آورده است.
وی اضافه کرد: سلاح نظامی تنها یک ابزار است و تکیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به قدرت لایزال الهی، تعقل وتعبد در راه خداست و همین امر باعث شده تمام مستشاران نظامی آمریکا و انگلیس به دنبال مهار ایران در منطقه هستند.
رزمجو اظهار کرد: این درحالی است که دنیا برعکس این خواسته استکبار جهانی عمل کرده است.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است و امروز به دژی محکم و شکست ناپذیر تبدیل شده است.
رزمجو با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به لنگرگاه امنیت جهانی تبدیل شده است گفت: جمهوری اسلامی ایران متصل به جبهه مقاومت و این جبهه نیز متصل به انقلاب اسلامی است و هر دو آنها برای مقابله با استکبار جهانی برنامه ریزی و همین امر باعث شده انرژی آمریکا در مقیاس جهانی بی خاصیت شود.
وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران به جبهه ابرقدرت در مناطق مختلف جهان بویژه خاورمیانه تبدیل شده است و آمریکا در راهبرد برخورد با جهان اسلام به این نتیجه رسیده ایم که باید دست ایران را از این منطقه کوتاه کرد.
رزمجو اظهار کرد: هرچند سردمداران آمریکایی دلیل حضور خود در خلیج فارس را ایجاد امنیت پایدار معرفی می کنند ولی تاریخ ثابت کرده با ورود آنان جنگ های مختلفی در این منطقه راه افتاده است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در باره دستگیری تفنگداران آمریکایی در آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس گفت: این حادثه در اوج قدرت نمایی آمریکا در مقیاس جهانی و پی گیریهای برجام و تهدیدهای پی در پی آمریکا رخ داد و هیمنه استکبار جهانی در هم شکست.
رزمجو بیان کرد: 2 شناور آمریکایی با تجهیزات نظامی بالا، سیستم ارتباطی قوی و با سرعت بالا وقتی در محاصره شناورهای تندرو منطقه دوم نیروی دریایی نیروی دریایی سپاه قرار گرفتند، مات ومبهوت شدند.
وی با بیان اینکه هیچ قدرتی در دنیا وجود ندارد که به این شکل ابهت آمریکا را در هم بشکند گفت: افراد دستگیر شده که شامل 9 مرد و یک خانم بود با رعایت تمام قوانین و حقوق بشر به جزیره فارسی استان بوشهر منتقل شدند.
رزمجو اظهار کرد: با انتشار خبر اسارت تفنگداران آمریکایی، سردمداران آنان با دادن پیام های تهدید آمیز نظامی و بلند کردن انواع هواپیما و جنگنده های آمریکایی و ائتلاف و حضور و اعزام تعداد قابل توجهی شناورهای عظیم به سمت حوزه استحفاظی بوشهر خواستار آزادی تفنگداران شدند.
وی گفت: در تمام مدتی که تفنگداران آمریکایی در اسارت نیروی دریایی سپاه پاسداران بودند، شرایط برای جنگی تمام عیار فراهم بود اما با ورود سامانه موشکی و روشن شدن رادار آن، اعلام کردند ما برنامه حمله نظامی علیه شما نداریم.
رزمجو با بیان اینکه همه این حلقه ها به هم پیوند زده شد تا آمریکائیان در خلیج فارس تحقیر شوند افزود: اطلاعات گرانبهایی در این ماجرا به دست آمد و افتخار آن نیز نصیب جوانان این آب و خاک شد.
وی تاکید کرد: دستگیری تفنگداران آمریکایی در آن شرایط حساس بزرگترین خدمت دیپلماسی سیاسی را در بحث برجام به کشور کرد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در این حادثه هیچ بهانه ای به آمریکائیان داده نشد و استکبار جهانی در این حادثه تاکنون نتواسته حتی یک سطر علیه ایران در مجامع عمومی شاکی شود.
22دیماه سال 94 با تجاوز 2 فروند شناور آمریکایی به آبهای جمهوری اسلامی نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه اقدام به دستگیری آنها کردند.
6047/6043
خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.