به گزارش ایرنا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این آیین گفت: دشمنان به اهمیت عاشورا پی برده و از حماسه کربلا و عزادارای های ملت در مناسبت های مذهبی ترس و واهمه دارند.
حجت الاسلام یوسف جمالی با بیان اینکه مداحان و خادمان امام حسین (ع) فضیلت و جایگاه بسیار والایی دارند، گفت: مداحان و روضه خوانان باید بصورت مستمر ارتباط خود را با اهدافی که امام حسین (ع) در نهضت عاشورا دنبال می کرد، بیش از پیش مستحکم تر کنند و با تبعیت از ولایت فقیه، بصیرت افزایی کنند.
وی اظهارکرد: زنده و پایدار ماندن حماسه کربلا در گرو حمایت و درکنار ولایت بودن است و گریه و شیون اثری نخواهد داشت.
جمالی افزود: در مجالس اباعبدالله الحسین (ع) علاوه براینکه بازگوکردن واقعه کربلا و مرثیه سرایی ها مستند و معتبر و مقبول باشد باید فرهنگ شهادت طلبی ترویج و توسعه یابد که دراین زمینه مداحان و روحانیون وظیفه ای مهم برعهده دارند.
مسئول سازمان بسیج مداحان استان بوشهر گفت: در استان بوشهر تاکنون چهار همایش پیرغلامان حسینی برگزار شده است.
حسین معینی افزود: شاعران و مداحان باید اخلاص را سرلوحه خود قرار دهند و با گفتمان سازی و بصیرت افزایی حماسه کربلا را برای مردم بخوبی روشنگری کنند.
مسئول بسیج مداحان گناوه گفت: این همایش برای چهارمین سال متوالی و با هدف ارج نهادن به پیشکسوتانی که در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا خالصانه گام برداشتند، با همکاری سپاه برگزار شده است.
سیدعلی فاطمی افزود: باتوجه به تقارن ایام ماه محرم با هفته دفاع مقدس، در این همایش از مداحان رزمنده تجلیل می شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.