به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سیاست دولت برای تغییر و انتخاب استانداران درکشور افزود:بوشهر استانی فوق العاده حساس و دارای ظرفیتهای ملی و بین المللی است که برای استفاده از این قابلیتها نیازمند فردی توانمند است.
وی تصریح کرد: وجود 936کیلومتر مرزدریایی و حضور در مهمترین آبراه بین المللی خلیج فارس، دارا بودن قابلیت اقتصاد کرانه ای، داشتن نعمت گاز، نفت و انرژی هسته ای، شیلات و کشاورزی، مهمترین کریدور جنوب به شمال، سابقه کهن در تجارت از جمله قابلیتهای این استان به شمار می رود.
صفایی بوشهری گفت:استان بوشهر از جمله استانهای مهم در ایجاد درآمد برای کشور است اما سهم مناسبی از این درآمد ملی نصیب مردم این استان نمی شود.
امام جمعه بوشهر یادآورشد: استان بوشهر بعنوان گنج ایران اسلامی دارای تمام شاخصهای رشد است به همین دلیل برای بهره گیری مناسب از این ظرفیتها به استانداری با شاخصه های بالای مدیریتی نیاز است.
وی تصریح کرد: استاندار منتخب بوشهر باید بتواند ظرفیتهای توسعه و پیشرفت استان را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کند.
امام جمعه بوشهر با تاکید براینکه استان بوشهر استانداری با سابقه درخشان می خواهد، گفت: دانش، توان مدیریتی بالا، شایسته سالار، تجربه کافی، انقلابی، ولایتمدار، آشنا با اقتصاد دانش بنیان، آشنا با حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، تجارت الکترونیک و مردم دار از جمله ویژگیهای استاندار منتخب باید باشد.
وی بیان کرد: ارزش استان بوشهر تنها به وجود ظرفیتهای اقتصادی آن نیست بلکه به واسطه وجود مردمی بزرگ است که استاندار منتخب باید این ظرفیت های را بشناسد و به آنها احترام بگذارد.
امام جمعه بوشهر گفت: استاندار باید مردم دار باشد و در استانداری برروی مردم باز باشد و در صحنه های مردمی حضوری فعال داشته باشد.
صفایی بوشهری با بیان اینکه استاندار منتخب باید خود را برای مردم هزینه کند یادآورشد:استاندار باید از مردم و جوانانی که می توانند استان را به جلو ببرند استفاده و در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، جلب و جذب سرمایه های ملی، برطرف کردن مشکل اشتغال، ایجاد درآمد مهارت و توانمندی لازم را داشته باشد.
وی با تاکید براینکه انتخاب استاندار بومی بر غیر بومی ارجحیت دارد اظهار کرد: کسانی که در خصوص انتخاب استاندار رایزنی، برنامه ریزی و تلاش می کنند باید نگاهشان به خدا، انقلاب و مردم این استان باشد و نکند خدایی ناکرده خدا، مردم، شهدا و تاریخ استان را فراموش کنند.
صفایی بوشهری گفت: کوشش کنید استانداری انتخاب شود که مایه رشد، توسعه و بال باشد نه اینکه بار باشد چون مردم دیگر تحمل ادامه مشکلات تاریخی استان نیستند.
وی تاکید کرد: کسانی که در انتخاب استانداران نقش دارند مراقب باشند در عرصه انتخاب اشتباه و خطا نکنند چون در این صورت استان را دچار چالشی انقلابی می کنند.
صفایی بوشهری گفت: استانداری انتخاب کنید که موجب عزت استان شود و بعد از رفتنش خیر و برکت در استان باشد نه اینکه مردم همچنان با مشکلات قدیمی خود دست و پنجه نرم کنند.
امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست رهبر معظم انقلاب با رئیس مجمع نشخیص مصلحت نظام افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید انقلابی باقی بماند.
صفایی بوشهری بیان کرد: امروز دشمن در تلاش برای از بین بردن روحیه انقلابی در بین تصمیم گیران، تصمیم سازان و مسئولان اجرایی کشور است که باید با هوشیاری در مقابل این دسیسه دشمن ایستادگی کرد.
صفایی بوشهری با تاکید بر اهمیت تقدیر از بازنشستگان گفت: تجلیل و تکریم از این قشر نباید تنها در حد حرف باشد بلکه باید در عرصه حقوق، خدمات و رفاه به آنها توجه لازم شود.
6047/7045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.