به گزارش ایرنا فاطمه دهقانی روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی امور بانوان استان بوشهر افزود: رویکرد دولت های یازدهم و دوازدهم مبتنی بر تقویت مشارکت عمومی و گسترش نهادهای مدنی، پاسخگو کردن نظام سیاسی بمنظور تقویت اعتماد میان ملت و دولت و حذف نگاه امنیتی و سیاسی تشکل های اجتماعی بوده است.
وی تصریح کرد: دولت توانسته است در شکل گیری و رشد و گسترش سازمان های مردم نهاد و شبکه های تخصصی از سوی فعالان اجتماعی نقش ارزنده ای داشته باشد و بر همین اساس در حوزه زنان نیز رویکرد اصلی ما توسعه مشارکت مردم و تشکل های اجتماعی بوده است.
دهقانی گفت: انجام اقداماتی نظیر فرهنگ سازی و تمهید زمینه های مناسب و ترغیب زنان به سازماندهی فعالیت ها در قالب سازمان های مردم نهاد، طراحی و برگزاری کارگاه های تخصصی و آموزشی برای سمن ها و مشارکت سازمان های مردم نهاد در طرح های حوزه زنان و تلاش برای توانمندسازی بانوان جامعه محلی توسط این سمن ها با همکاری تسهیل گران اجتماعی نشان از رشد و فعالیت خوب این سازمان ها در طی این چند سال دارد.
وی با بیان اینکه تلاش دولت در واگذاری امور قابل تفویض به بخش غیردولتی قابل توجه بوده است، گفت: برگزاری بیش از 30 کارگاه تخصصی و آموزشی خاص سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و واگذاری بیش از 62 طرح آموزشی ویژه توانمندسازی و آگاهی بخش جوامع محلی به سازمان های مردم نهاد این حوزه در 4 سال اخیر نشان از جلب اعتماد سازمان های مردم نهاد برای همکاری با دولت و همراهی آنها برای برنامه های حوره بانوان دارد.
دهقانی اظهار داشت: یکی از ویژگی های دوران اعتدال گرایی رشد و گسترش و به نوعی ورود سازمان های مردم نهاد به جامعه مدنی است و سیاست های کلان دولت تدبیر بیانگر جهت گیری اساسی دولت در پرداختن به بخش های مردم نهاد، کاهش تصدی دولت و واگذاری کار به مردم است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر یادآور شد: یکی از موضوعات مرتبط با سلامت بانوان، توسعه فعالیت ها و فضاهای ورزشی برای این قشر است که در بخش های مختلف بطور مستمر پیگیری می شود.
دهقانی گفت: باتوجه به رویکرد دولت یازدهم در بخش سلامت بانوان و توجه آن به ارتقا شاخص های سلامت این قشر، شاهد تحولات زیادی در این بخش بوده ایم.
وی افزود: یکی از خواسته های بانوان بویژه در شهرستان ها، توسعه زیرساخت های ورزشی از جمله پلاژ و استخر است که امیدواریم با همکاری و حمایت هر چه بیشتر اداره کل ورزش و جوانان، شاهد گسترش بیشتر زیرساخت های ورزشی از جمله پلاژ و استخر در همه شهرستان در آینده ای نزدیک باشیم.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.