به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از مصطفی سالاری در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر، اظهارداشت: استان بوشهر از قابلیت‌های مهمی در حوزه تولید و اشتغال مواجه است که شناسایی این ظرفیت‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
وی از تدوین سند توسعه روستایی استان بوشهر خبرداد و افزود:درهر روستا شاخص‌های عمومی و امکانات فیزیکی توسعه‌ای شناسایی و در سند توسعه روستایی تدوین می‌شود که حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی این سند مورد توجه قرار دارد.
استاندار بوشهر تصریح کرد: در تدوین سند توسعه روستایی استان بوشهر ضمن تعیین شاخص‌های اشتغال‌زایی و تولیدی،باید بازاریابی و شبکه‌گذاری تولید محصولات روستایی در اولویت قرار گیرد.
سالاری افزود:برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی در روستاها باید قابلیت اشتغال‌زایی این مناطق شناسایی و ارائه شود.
وی گفت: راه‌اندازی کانون‌های توسعه روستایی در هر روستا، انجمن توسعه روستایی در 24 بخش استان و ایجاد اتحادیه توسعه روستایی شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی با مشارکت مدیران کل ادارات اجرایی می‌شود افزود:دراین راستا مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به عنوان معین بخش‌ها برای تسریع در ارائه خدمات اشتغال‌زایی روستایی در بخش‌های استان بوشهر مشارکت دارند.
سالاری با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه درعرصه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها اضافه کرد:پایگاه داده‌های روستایی برای توسعه اشتغال روستاها تهیه و تدوین شود و اجرایی شدن برنامه‌های ششم در این عرصه مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: طرح کارورزی و آموزش‌های مهارتی در اولویت برنامه‌های قرار داشته باشد و تسریع در اجرای آن مورد تاکید است.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.