مهدی صفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی به مدت پنج سال در مناطق توسعه ‌یافته و 10 سال در مناطق کمتر توسعه ‌یافته از معافیت مالیات بردرآمد با نرخ صفر برخوردار شده‌اند.
وی بیان کرد: شهرک‌ها و نواحی شعاع 30‌کیلومتر شهرهای بزرگ نیز پیش از این معافیت مالیاتی نداشتند که در قانون جدید این واحدها نیز از معافیت برخوردار شدند.
صفوی اظهار داشت: تولیدکنندگان باید برای برخورداری از این معافیت‌ها اظهارنامه مالیاتی، دفاتر، اسناد و مدارک خود را در موعد مقرر به سازمان امورمالیاتی ارائه کرده و درآمد ها را به طور شفاف اظهار کنند.
وی درباره تفاوت این قانون با قانون پیشین بیان کرد: در قانون قبلی مدت زمان معافیت مالیاتی 4 تا 8 سال بود و واحدهای تولیدی از 50‌درصد معافیت مالیاتی برخوردار بودند اما در قانون جدید مدت زمان معافیت 5 تا 10 سال با نرخ صفر مالیاتی است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان بوشهر تاکید کرد: چنانچه میزان معافیت مالیاتی به 50‌درصد سرمایه ثبتی شرکت نرسد، برابر این قانون دوره معافیت دوباره تمدید می‌شود.
صفوی با بیان اینکه موضوع معافیت مالیاتی برای بهره‌برداران جدید در مطرح شدن لایحه حمایت از تولید مورد توجه قرار گرفت ادامه داد: این موضوع را سازمان صنایع کوچک پیشنهاد و وزارتخانه نیز از آن حمایت کرد و در نهایت در قالب قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
در استان بوشهر 11 شهرک و هشت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی(شمال استان) فعالیت دارد.
منطقه ویژه اقتنصادی شمال استان در طول سال جاری واحدی برای به بهره برداری رسیدن ندارد که عمده دلیل آن نیز زمانبر بودن راه اندازی واحدهای پتروشیمی مستقر در این منطقه است.
7212/6047**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.