به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید شاه آبادی روز شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: این میزان اثر ارسالی در حالی است که در مرحله نخست اطلاع رسانی تنها در سطح استان خراسان رضوی اطلاع رسانی جامع و کامل صورت گرفته است.
وی بیان کرد: از 600 اثر ارسالی بواسطه تبلیغات موثر صورت گرفته در استان خراسان رضوی 70 درصد آثار ارسالی از استان یاد شده و مابقی مربوط به سایر استان هاست.
شاه آبادی ادامه داد: این جشنواره در ابتدا در پنج بخش نقاشی، مقاله پژوهشی، پویانمایی، داستان و وبلاگ نویسی بود که با تمدید زمان فراخوان سه بخش فیلم کوتاه، طراحی و خوشنویسی نیز به آن افزوده شده است.
وی گفت: زمان فراخوان تا پایان تیرماه بود که با هدف استفاده از ظرفیت دانش آموزان فرصت حضور در جشنواره تا پایان آبان ماه تمدید شده است.
شاه آبادی ادامه داد: دبیرخانه این جشنواره بزودی در ادارات کل فرهنگ و ارشا اسلامی استان های کشور آغاز بکار می کنند.
وی گفت: مقرر شده استان ها از طریق چاپ پوستر جشنواره مدد رسان موسسه غدیر شناسی باشند تا از این طریق زمینه حضور گسترده در این جشنواره فراهم شود.
شاه آبادی یادآور شد: این جشنواره با محورهای مباهله سند حقانیت دین اسلام و اهل بیت پیامبر(ص)، مباهله مقدمه ای بر واقعه غدیر، مباهله و ابعاد تاریخی آن، مباهله و نقش بی بدیل خانواده در جامعه اسلامی و مباهله و تبیین چگونگی تعامل بین ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون روی موضوع مباهله کار شایسته و جدی صورت نگرفته امیدواریم با برنامه های پیس بینی شده بتوانیم این موضوع مهم را در جامعه نهادینه کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این اداره کل با استفاده از ظرفیت خود به برگزاری هر چه با شکوهتر این جشنواره کمک خواهد کرد.
حمیده ماحوزی افزود: معاونت قرآن و عترت در ارتباط با فعالیت این حوزه تاکنون عملکرد قابل قبولی از خود برجای گذاشته و در حد توان می تواند برای برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مباهله و کارگاه های غدیر پژوهی اقدام مورد نیاز را انجام دهد.
وی یادآور شد: با وجود کمبود منابع مالی در اجرای برنامه های فرهنگی اهتمام ویژه ای داریم و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
7212/6047**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.