نورالله اسعدی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:درپی گزارش دریافتی مبنی بر حرکت نکردن شناورهای مسافربری موجود در این بندر بدلیل ورود یک کشتی جدید، مسافران معطل مانده بودند که پس از پیگیری لازم یک کشتی مسافران را به خارگ انتقال و این امر روال عادی بخود گرفت.
وی گفت: این اداره بدنبال قطع کردن معیشت افرادی که در کشتی های موجود مشغول بکار نیست اما ازسویی تحول و ارتقای ایمنی با ورود کشتی های جدید باهدف رفاه مسافران مدنظر دارد.
اسعدی اظهارکرد: کشتی های موجود مسافربری دریایی علاوه بر کشتی جدید 3 فروند است که قدیمی بوده و طبق نوبت بندی مسافران را از گناوه به خارک و برعکس جابجا می کنند.
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: کشتی جدید که مجهز و ایمن است ضمن اینکه ظرفیت مسافر را در این بندر افزایش خواهد داد مسیر گناوه به خارک را بجای 2 ساعت در 45 دقیقه می پیماید.
مالکان شناورهای مسیر گناوه به خارک نیز ابراز داشتند: با ورود کشتی جدید فعالیت شناورهای موجود که تعدادی از جوانان بومی مشغول بکار هستند دیگر مقرون بصرفه نخواهد بود.
آنان اظهارکردند: باوجود اینکه هم اینک 3 فروند شناور مسافربری فعالیت دارند تعداد مسافرانی که جابجا می شوند پایین است که با ورود کشتی جدید مسافران دیگر از شناورهای ما استفاده نکرده و ضرر خواهیم کرد.
آنان گفتند: درصورت این روند باتوجه به اینکه تعدادی از جوانان در شناورهای آنها مشغول بکارند ، بیکار می شوند.
درپی حرکت نکردن شناورها به جزیره خارگ، مسافران سردرگم و ناراضی از این وضعیت شده بودند.
بندرگناوه در شمال استان بوشهر به عنوان نزدیک ترین بندر و پسکرانه جزیره خارک بخش عمده ای از نیازهای ساکنان و شرکت های موجود در این منطقه مهم نفتی کشور را تامین می کند.
6164/ 6045** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.