به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری سه شنبه شب در آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع سلامت حضرت زینب (س) بوشهر افزود: بخش قابل توجهی از این طرح ها، مربوط به بخش سلامت و در حوزه بهداشت و درمان است.
وی بیان کرد: در بخش بهداشت تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت امضا شد که براساس آن 176 مرکز جامع سلامت، مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در استان بوشهر احداث شود.
سالاری افزود: از این شمار نزدیک به 100 مورد احداث و تکمیل شده، 50 مورد در دست ساخت است و عملیات اجرایی مابقی نیز امسال آغاز می شود.
وی گفت: با احداث 176 مرکز سلامت تمامی شهرها و روستاهای استان بدون استثنا از لحاظ برخورداری از مراکز جامع سلامت، مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت به سطح استاندارد می رسند.
استاندار بوشهر ادامه داد: ظرفیت تخت های بیمارستانی نیز در دولت یازدهم در استان بوشهر از 800 تخت به یکهزار و 600 تخت رسید و 2 برابر شد.
وی گفت: در ارتباط با تجهیزات بخش سلامت نیز آمبولانس های آی. سی. یو دار و آمبولانس های ویژه ای به ناوگان اورژانسی استان بوشهر افزوده شد.
سالاری اظهارکرد: کاروان های سیار خدمات دندان پزشکی نیز از ابتکارات استان بوشهر بود که با موفقیت به سرانجام رسید.
وی گفت: در ارتباط با دستگاه ام آر آی نیز 2 دستگاه موجود در استان به چهار دستگاه رسید و خرید پنجمین دستگاه ام آر آی استان بوشهر نیز اکنون در دست اجراست.
سالاری افزود: از لحاظ نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان نیز در چهار سال اخیر جهش قابل توجهی در استان رخ داد و برای نمونه در شهرستان دیلم از یک پزشک متخصص به 18 پزشک متخصص افزایش یافت.
استاندار بوشهر ادامه داد: در مجموع در دولت تدبیر و امید در بخش سلامت استان بوشهر کارهای بی نظیری صورت گرفت که در این ارتباط از همه مسئولان ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و شهرداران تشکر و قدردانی می کنم.
مرکز خدمات جامع سلامت حضرت زینب (س) بوشهر در زمینی به مساحت یکهزار و 455 مترمربع با اعتبار 30 میلیارد ریال احداث و تجهیز می شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.