به گزارش ایرنا، محمد صبور حسین روز یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: در این ارتباط در صورت تمایل بوشهری ها مهیای گرفتن ویزا برای تسریع در روند ورود آنها به بنگلادش هستیم.
وی با اشاره به اینکه برای موفقیت سرمایه گذاران بوشهری در بنگلادش از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم بیان کرد: رشد مثبت 7 درصدی اقتصاد بنگلادش که در این چند سال تداوم داشته نشانه خوبی برای خوش بینی در زمینه سرمایه گذاری در این کشور است.
صبور حسین افزود: بخش قابل توجهی از این رشد اقتصادی در کشور بنگلادش در سایه ورود سرمایه گذاران کشورهای مختلف به بنگلادش در زمینه تولید پوشاک است.
وی یادآور شد: این کشور با سابقه 40 ساله در تولید پوشاک برای افق چند سال آینده خود رتبه نخست تولید پوشاک دنیا را مدنظر گرفته است.
صبور حسین ادامه داد: دولت بنگلادش در این کشور 100 منطقه اقتصادی و پنج منطقه ویژه اقتصادی تعریف کرده که این تقسیم بندی می تواند به سرمایه گذاران خارجی این کشور کمک شایانی کند.
وی در ارتباط با نگرانی تجار ایرانی برای انتقال وجوه حاصل از معامله خود با طرف های بنگلادشی نیز گفت: کانال انتقال پولی از بنگلادش به ایران وجود دارد و جای نگرانی برای سرمایه گذاران ایرانی در موضوع انتقال سود حاصل از تجارت آنها وجود ندارد.
صبور حسین با اشاره به اینکه بنگلادش در صدد راهیابی به کشورهای مشترک المنافع است افزود: از مزیت های مناسب سرمایه گذاری در بنگلادش وجود بازار مناسب در کشورهای مشترک المنافع با بنگلادش در آسیای میانه است.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: در سفر کارگزار بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران به بوشهر بطور کامل در جریان نیازهای این کشور قرار گرفتیم و آماده همکاری برای تامین نیازهای آنها هستیم.
محمد عبادی افزود: هر 2 کشور ایران و بنگلادش در حال توسعه هستند و همین تشابه وضعیتی می تواند به رونق دوچندان این 2 کشور در قالب توسط مبادلات تجاری کمک کند.
وی گفت: در این ارتباط یکی از راه های توسعه تجارت فراهم شدن زمینه حمل و نقل است که باید عمق کانال دسترسی بندر بوشهر به 14 تا 15 متر افزایش یابد تا زمینه تردد کشتی های بیش از 50 هزار تن در بندر بوشهر فراهم شود.
عبادی ادامه داد: تجار استان بوشهر نیز باید سعی کنند با اعزام گروهی به کشورها بازارهای هدف استان بوشهر را شناسایی و برای حفظ آن تلاش کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی بوشهر معین مبادلات تجاری ایران و بنگلادش شده از سرمایه گذاران ایرانی و بویژه استان بوشهر انتظار می رود از ظرفیت ایجاد شده نهایت بهره را داشته باشند.
کارگزار بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران با هدف بازدید از ظرفیت های بوشهر برای صادرات و واردات بین ایران و بنگلادش روز گذشته وارد بوشهر شد و در این ارتباط با مسئولان اقتصادی استان بوشهر دیدار کرد. 7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.