به گزارش ایرنا، محمد عبادی روز شنبه در نشست با کارگاز بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران افزود: بنا شد اتاق بازرگانی بندر بوشهر معین صادرات و واردات به چند کشور باشد که یکی از آنها کشور بنگلاش است.
وی بیان کرد: در صدد بودیم این استان معین و صادرات و واردات ایران و ویتنام شود که معین آن به استان دیگری واگذار شده است.
عبادی ادامه داد: کشور بنگلادش در زمینه هایی از جمله واردات خرما، کود اوره، فسفات، سنگ گچ،سیمان و کلینکر تمایل به افزایش واردات خود از کشور ایران است که یک ظرفیت خوبی برای استان بوشهر محسوب شده زیرا عمده این محصولات در استان بوشهر به میزان قابل توجهی تولید می شود.
وی افزود: بنگلادش در سال گذشته تنها 2 میلیون تن کود اوره از ایران وارد کرده که این محصول نیز در استان بوشهر تولید آن بصورت قابل توجهی انجام می شود.
عبادی گفت: در راستای معین شدن اتاق بازرگانی بندر بوشهر برای صادرات بین ایران و بنگلادش هیات هایی از این دو کشور به کشور مقابل سفر و زمینه افزایش مبادلات تجاری دو کشور یاد شده را مورد بررسی قرار می دهند.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: کشور بنگلادش در زمینه تولید آناناس نیز از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است که می توانیم با واردات این محصول به فرآوری آن برای تولید کمپوت استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: امیدواریم با شروع فعالیت دولت جدید در زمینه اقتصادی بویژه در بخش تولید شاهد شتاب بیشتر و به دنبال آن افزایش اشتغال در سطح کشور باشیم.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.