محمد صبور حسین روز شنبه درحاشیه نشست با رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود:درمقابل این میزان صادرات، ایران 35میلیون دلار کالا ازکشور بنگلادش وارد کرد.
وی یادآورشد: عمده محصولات وارداتی کشور بنگلادش در سال گذشته شامل 531 هزار تن کلینکر، 160 تن پچ( تجهیزات پزشکی)، یک هزار و 500 تن سنگ مرمر گزارش شده است.
صبور حسین افزود: بنگلادش بعد از کشور چین دومین تولید کننده کشور پوشاک دنیاست و تا جایی پیشرفت کرده که حتی به خود کشور چین نیز پوشاک صادر کرده است.
وی ادامه داد: بنگلادش با جمعیت 160 میلیونی 98 درصد از داروهای مورد نیاز خود را تامین می کند.
وی گفت: این کشور با گرفتن مجوز صادرات دارو اکنون داروهای تولیدی خود را به کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا صادر می کند که در این زمینه نیز می توانیم به ایران صاردات داشته باشیم..
صبور حسین اظهار داشت: کشور بنگلادش اکنون در اندیشه افزایش مبادلات تجاری خود با کشورهای مسلمان است و در این راستا ایران مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.
وی گفت: دو کشور دوست و برادر ایران و بنگلاش از جهت فرهنگی و مذهبی مشابهت های فراوانی دارند که این موضوع یک ظرفیت ارزشمند برای صادرات و واردات بین ایران و بنگلادش محسوب می شود.
صبور حسین یادآور شد: بین ادبیات ایران و بنگلادش بیش از 4 هزار کلمه مشترک وجود دارد که این خود حکایت از مشابهت های زبانی این دو کشور نیز محسوب می شود.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.