به گزارش ایرنا، محمد صبور حسین روز شنبه در نشست با مسئولان اقتصادی استان بوشهر افزود:پارسال میزان صادرات و واردات کشور بنگلادش درمجموع به ترتیب 35 و 25 میلیارد دلار گزارش شد که در این راستا درصدد افزایش مبادلات خود با کشورهای مختلف هستیم.
وی اظهارداشت: مقرر شده با تشکیل کمیته ای مشترک بین ایران و بنگلادش زمینه افزایش میزان صادرات و واردات بین این دو کشور افزایش پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر نیز گفت: با تدابیر پیش بینی شده بوشهر با قابلیت های مهم اقتصادی بستر ساز افزایش میزان مبادلات تجاری ایران و بنگلادش خواهد شد.
سعید زرین فر افزود:باتوجه به اینکه کشور بنگلادش یکی از تولیدکنندگان عمده پوشاک است در زمینه تبادل تجربه و انتقال تکنولوژی ازسوی رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش به سرمایه‌گذاران استان بوشهر آمادگی کامل داریم.
وی ادامه داد:در مقابل استان بوشهر نیز با دارا بودن 6 میلیون اصله درخت خرما ظرفیت مهمی در تولید این محصول دارد و می تواند این محصول را با قیمت مناسبی در اختیارکشور بنگلادش قرار دهد.
زرین فر ادامه داد: دراستان بوشهر 2 کارخانه سیمان فعال است و کارخانه دیگر نیز بزودی راه اندازی می شود که با راه اندازی این واحد میزان تولید سیمان استان بوشهر به 4 میلیون تن می رسد.
وی گفت: باتوجه به تمایل فراوان کشور بنگلادش برای واردت سیمان می توان از این ظرفیت تولید سیمان برای صادرات به آن کشور استفاده کرد.
زرین فر یادآورشد: اعزام هیات‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری از ایران به بنگلادش و بلعکس برای توسعه و گسترش روابط این دو کشور و تقویت میزان مبادلات تجاری این دو کشور کمک شایانی می کند.
7212/ 6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.