محمد شکیبی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس اطلاعات دریافتی یک فروند قایق موتوری به شماره ثبت 2.2960 ساعت 05:40 صبح روز چهارشنبه از بندر گناوه به مقصد خارگ حرکت کرده بود ساعت 12:00 با تماس مستقیم با ناجی 9 گم کردن مسیر و از دست دادن موقعیت جغرافیایی خود را اعلام می کند.
وی بیان کرد: شناور ناجی 9 با هماهنگی و کنترل اداره بندر و دریانوردی خارگ اقدام به جست و جو می کند که به دلیل نداشتن موقعیت جغرافیایی قایق مفقود شده موفق به پیدا کردن قایق نمی شود.
شکیبی نسب افزود: در ادامه عملیات با هاهنگی های صورت گرفته با شرکت مخابرات موقعیت تماس تلفنی ردیابی و شناور در بخش غربی جزیره خارگ شناسایی می شود که با این اتفاق شناور ناجی 9 که جزیره خارگ برگشته بود بار دیگر برای پیدا کردن قایق راهی دریا می شود.
وی با اشاره به تمام شدن سوخت و از کار افتادن سیستم جی. پی.اس قایق ناپدید شده
اظهار کرد: در عملیات جست و جوی دوم عباس دیری ناخدای ناجی 9، با ادامه مکالمه تلفنی خود با ناخدای قایق یاد شده در حدود ساعت 14:30 موفق به پیدا کردن شناور می شود.
وی یادآور شد: سرنشین قایق طبق گزارش ناجی 9 به دلیل هوای بسیار گرم و آفتاب شدید دچار گرما زدگی شده که پس از انتقال وی به داخل شناور ناجی، شناور وی نیز یدک و به جزیره خارگ انتقال پیدا می کند.
شکیبی نسب ادامه داد: شناور ناجی 9 حوالی ساعت 15:30 دقیقه قایق و سرنشین آن را به جزیره خارگ رسانده که با اقدامهای صورت گرفته سرنشین قایق هم اکنون در صحت و سلامت کامل قرار دارد.
7212/6047**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری*انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.