به گزارش ایرنا، سید کمال الدین شهریاری روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات برق شهرستان های دشتی و تنگستان افزود: در این ارتباط بیشترین تذکرهای ما در یکسال گذشته به وزارت نیرو برای مساله برق و آب است و در آخرین نشست با وزیر نیرو در مورد مسائل مختلف از جمله تقویت شبکه برق رسانی برای مصارف مختلف کشاورزی، شهری، صنعتی و غیره بحث و تبادل نظر شد.
وی بیان کرد: شبکه برق رسانی در دشتی و تنگستان بسیار فرسوده و قدیمی است و افت ولتاژ برق در بسیاری از نقاط این 2 شهرستان زندگی را برای این مردم در شرایط گرمای شدید تابستان بسیار سخت کرده است.
شهریاری یادآور شد: این افت ولتاژ همواره خسارات زیادی نیز به وسائل برقی مردم وارد می کند که در این ارتباط تقویت زیرساخت های این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.
شهریاری گفت: براساس آخرین پیگیریهای انجام شده با مجموعه وزارت نیرو و شرکت توانیر، مقرر شده با توجه به وضعیت نابسامان برق در شهرستان های دشتی و تنگستان، احداث پست های برق 132 کیلو ولت جائینک (دلوار) و شهر شنبه در دستور کار و تامین اعتبار شرکت توانیر قرار گرفته تا از این طریق برخی از مشکلات برق نوار ساحلی و بخش شنبه و طسوج برطرف شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در این تفاهمات مقرر شد برای افزایش بهره وری، رفع خاموشی ها و تقلیل جریان برق در مناطق شهری و روستایی حوزه انتخابیه، تامین اعتبار لازم برای اختصاص ٨0 ترانس برق به استان بوشهر انجام و بزودی در سطح شهرستان های دشتی و تنگستان نصب و راه اندازی شود.
شهریاری افزود: با توجه به درخواست های متعدد کشاورزان شهر آباد و نواحی مرتبط برای برقی کردن چاه های کشاورزی مقرر شده با اختصاص 16 میلیارد ریال برای افزایش و ارتقا توان خطوط ورودی، مشکل تمامی کشاورزان این منطقه در سال 96 برطرف شود.
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس گفت: همچنین چاه های کشاورزی بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی برقی می شود و برای حل اصولی مشکل برق این منطقه، ایجاد پست برق 132 کیلو ولت در دستور کار است.
وی ادامه داد: مقرر شده شرکت برق استان بوشهر برای حل کوتاه مدت و تا پیش از راه اندازی و ایجاد پست 132 کیلو ولت شنبه، موضوع را از طریق افزایش توان این خطوط با استفاده از جریان خط استان فارس مورد پیگیری قرار دهد و پس از بررسی های لازم، به شرکت توانیر اعلام کند تا تصمیم های لازم در این زمینه لحاظ کند.
وی گفت: برق رسانی به مزارع پرورش میگوی 2 شهرستان دشتی و تنگستان نیز از مبادی مختلف در دشت پیگیری است و امیدواریم با مجموعه این اقدامات، مشکل برق رسانی مناسب به نقاط و مصارف مختلف شهرستانهای دشتی و تنگستان بصورت اصولی حل شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.