نورالله اسعدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: رعایت اصول ایمنی و مقررات دریایی از مقوله هایی است که در امر پیشگیری و مقابله با حوادث از جمله آتش سوزی در خور بندر تجاری این بندر باید نهادینه شود.
وی اظهارکرد: در این بندر تجاری یکهزار فروند شناور سنتی فعال و غیرفعال و 50 فروند شناور فلزی وجود دارد که با توجه به محدودیت های خاص حاکم بر خور از پرترافیک ترین بنادر تجاری کشور در حوزه شناورهای سنتی (موتورلنج) به شمار می آید.
رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: در جریان آتش سوزی و خسارت های وارده شده به شناورهای کنگان نشان داد که حادثه خبر نمی کند و پیشگیری و رعایت مقررات تنها راه علاج در برابر چنین حوادثی است.
وی اظهارکرد: بندرگناوه به لحاظ حضور تعداد زیاد شناورهای سنتی از قابلیت بالایی برای بروز حوادث آتش سوزی برخوردار است که هرچند تاکنون با اقدام پیشگیرانه و بموقع تاحدودی کنترل شده است.
وی گفت: دارابودن تجهیزات و آمادگی سیستم های این اداره و حضور هوشیارانه و مستمر خدمه شناورها در پیشگیری و کنترل وقوع حوادث مهم و کارساز بوده است.
اسعدی افزود: طبق قانون و مقررات دریایی، شناور هنگام ورود به خور و حوضچه همیشه باید آماده دریافت پیام باشد و طبق دستورات این اداره که ازطریق برج کنترل مخابره می شود عمل کند و بدین منظور باید بطور حتم یک نگهبان در آن شناور حضور تا به دستورات عمل کند.
رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه گفت: شناور خدماتی قیام 7 متعلق به این اداره مجهز به سیستم اطفای حریق، شناور خدماتی متعلق به بخش خصوصی به نام آزادی 3، نیروهای زبده آتش نشان، اجرای شبکه رینگی اطفای حریق در بندر و اسکله ها و مراقبت و پایش برج کنترل، ازنقاط قوت این بندر تجاری در زمینه ایمنی است که در سال جاری نیز سه فقره آتش سوزی با اقدام بموقع مهار شد.
وی با بیان اینکه وجود امکانات و تجهیزات موجود به تنهایی کافی نیست ، گفت: در وهله اول رعایت مقررات ایمنی از طرف خدمه شناورها و آماده بودن آنان در زمان حضور در کانال دسترسی برای بروز حوادث مهم و ضروری است.
اسعدی اظهارکرد: دراین ارتباط تعاونی لنجداران وظیفه و رسالت خطیری برعهده دارد و باید مسایل ایمنی را برای لنجداران برجسته تر تبیین کنند.
وی از مسئولان شهرستان نیز خواست در نهادینه کردن مباحث ایمنی در بین مالکان شناورها کمک کنند.
رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: عمل به دستورالعمل ها و رعایت میزان معافیت ها توسط مالکان شناورها می تواند ترافیک تخلیه را در کنار اسکله و تراکم ناایمن شناورها برطرف کند.
وی اظهار کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی بندر گناوه، با پیگیری های مدیرکل بندرودریانوردی استان بوشهر مقررشده یک فروند شناور چندمنظوره مجهز به سیستم اطفای حریق خریداری و دراختیار این اداره قرار گیرد.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد که شغل عمده مردم به دریا و ابسته است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.