به گزارش خلیج فارس در ادامه این مطلب آمده است:عملیات اجرایی تعریض، بهسازی و آسفالت محور اهرم- فراشبند در حالی از سال 93 از سمت اهرم آغاز شده که سهم دو شهرستان دشتستان و فراشبند در احداث این پروژه مشخص نبوده و مسولان این دو شهرستان تلاشی برای جذب اعتبارات استانی و ملی جهت تکمیل ادامه عملیات این محور مواصلاتی نکرده که جای تامل دارد.
این محور به عنوان دومین محور ارتباطی استان بوشهر به فارس است که 24 کبلومتر آن در حوزه شهرستان تنگستان است. در این بین 6 کیلومتر از آن از سهم این شهرستان با اعتبار 12 میلیارد تومان از محل توسعه متوازن و استانی به بهره برداری رسید.
با توجه به اینکه ادامه مسیر یعنی بعد از تونل شماره 2 در حوزه استحفاظی دشتستان قرار دارد، لذا ضروری است فرماندار و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات این محور در روستاهای بخش بوشکان تلاش کنند. همچنینن سهم فراشبند از این محور نیز مشخص و اداره کل راه و شهرسازی موضوع را از سوی مسولان این دو شهرستان پیگیری تا این پروژه در چند جبهه فعال و تکمیل شود.
در صورت ادامه روند قعلی، کار تعریض وآسفالت این راه اصلی سالها به طول خواهد کشید و با این اعتبارات محدود مطالبات پیمانکار کار به فرجام نخواهد رسید.
تا اینجای کار، عملیات تکمیل این محور از سوی مسولان محلی تنگستان از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و پروژه فعال و قطعه دوم محور اهرم فراشبند از سوی پیمانکار در حال اجراست.
سخت ترین مسیر که کوهستانی و دارای پیچ ها و ابنیه های زیاد است از سمت اهرم به تونل شماره یک است که به اعتبارات بیشتری نیاز است؛ محوری که با افتتاح آن، مسیر استان بوشهر به فارس 60 کیلومتر کاهش پیدا می کند.
تونل پیامبر اعظم (ص) به عنوان بزرگترین تونل جاده ای کشور در محور اهرم به فراشبند سال 1385 با اعتبار 19 میلیارد تومان گشایش یافت، پروژه ای که 70 درصد کار اجرای تونل در دولت اصلاحات اجرایی شد.
روان سازی ترافیک، کاهش تصادفات جاده ای، تسهیل در رفت آمد مردم و رونق اقتصادی از اهداف تعریض و بهسازی محور اهرم به فراشبتد به طول 115کیلومتر است که امید می رود در مسئولان دو شهرستان دشتستان و فراشبند برای تکمیل آن همت بیشتری شکل بگیرد.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.