به گزارش ایرنا، حسین درتاج روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 13هزار و 773هزار دانش آموز پایه نهم این استان شامل شش هزار و 703دختر و هفت هزار و 70 پسر برای ورود به پایه دهم در انتظار هدایت تحصیلی هستند.
وی اضافه کرد: این دانش آموزان از 24 تیرماه فرم هدایت تحصیلی را برای ورود به مقطع متوسطه دوم دریافت و از دوم مرداد برای ثبت نام در سه شاخه نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش باید به 345مدرسه شامل 199 مدرسه شاخه نظری، 41مدرسه فنی و حرفه ای و 105 مدرسه کار و دانش مراجعه کنند.
درتاج بیان کرد: در هدایت تحصیلی دانش آموزان 35 امتیاز مربوط به عملکرد تحصیلی دانش آموزان و 65 امتیاز نیز مربوط به آزمونهای مشاوره ای و نظرمعلمان، والدین و دانش آموز است.
درتاج با بیان اینکه براساس فرم هدایت تحصیلی دانش آموز متوجه می شود در چه شرایطی امکان ادامه تحصیل دارد، گفت: برهمین اساس با توجه به فرمهای هدایت تحصیلی اولویت های الف تا دال برای هر دانش آموز مشخص شده که در هفته اول فقط دانش آموزانی که اولویت الف دارند، می توانند ثبت نام کنند.
وی یادآورشد: هر دانش آموز می تواند در 12 رشته یا زمینه انتخاب رشته کند و ثبت نام در مدرسه های غیردولتی با داشتن شرایط لازم برای هر رشته، بدون محدودیت زمانی است.
درتاج گفت: در سال گذشته 34.27درصد دانش آموزان استان بوشهر در شاخه فنی و حرفه ای و کارودانش و 65.73درصد در رشته نظری هدایت تحصیلی شدند.
وی یادآور شد: باتوجه به اینکه سیاست آموزش و پرورش برای سال جاری ثبت نام 38 درصد دانش آموزان کشور در شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش است، تلاش می شود دانش آموزانی که شرایط لازم برای تحصیل در این بخش را دارند بدرستی هدایت شوند.
درتاج اظهار کرد: در زمان حاضر در شاخه نظری 35.05درصد در رشته ادبیات و علوم انسانی، 62صدم درصد علوم معارف، 14.30درصد ریاضی و 50.03درصد در رشته علوم تجربی مشغول به تحصیل هستند.
وی تاکید کرد: سیاست آموزش و پرورش در کنار آگاهی بخشی به دانش آموزان رسیدن به توسعه متوازن است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به حجم دانش آموزان در رشته علوم تجربی درصد کمی از آنها در دانشگاه قبول می شوند به نحوی که پارسال 24.1درصد و در رشته های ریاضی و علوم انسانی 65درصد در استان جذب دانشگاهها شدند.
وی با تاکید براینکه رقابت برای دانش آموزان رشته علوم تجربی سخت تر است اظهار کرد: باید دانش آموزان با مطالعه و بررسی شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه نسبت به انتخاب رشته و تعیین مسیر شغلی آینده خود اقدام کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.