به گزارش ایرنا، ابراهیم پورحکیمی دوشنبه شب به مناسبت هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: این افزایش هزینه کرد ناشی از اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت هم تاثیرگذار و تاثیر پذیر است و با هدف رضایتمندی، عدالت و کاهش پرداختی از جیب مردم اجرا می شود.
پورحکیمی اظهار کرد: در زمان حاضر قسمت عمده ای از نظام طرح تحول سلامت برعهده بیمه ها بوده و بالا رفتن هزینه بیمه ها باعث شکننده شدن آنها می شود.
وی یادآور شد: تامین اجتماعی در استان بوشهر دارای سه بیمارستان ملکی، هفت مرکز درمانی سرپایی و با 480 مرکز درمانی غیر مستقیم نیز برای ارائه خدمات به بیمه شدگان قرارداد منعقد کرده است.
پورحکیمی، راه‌اندازی نهضت ای تی، سیستم یکپارچه بیمارستانی اچ ای اس و حذف دفترچه درمانی، استقرار پکیج کامل تصویربرداری به روز، راه اندازی بخش های فوق تخصصی، افزایش تخت های بستری و تخت ان.آی.سی. یو، راه اندازی نظام ارجاع داخلی و پایش پرونده الکترونیک را ازجمله فعالیت های این بخش عنوان کرد.
وی با اشاره به اهمیت کاهش انجام عمل سزارین در استان بوشهر گفت: انجام عمل سزارین در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر 11 درصد و در کل استان 7 درصد کاهش یافته است.
پورحکیمی با بیان اینکه سالانه 27 هزار و 700 بستری در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان بوشهر انجام می شود بیان کرد: میزان اشغال تخت در بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی در استان بوشهر90 درصد است این درحالی است که در کشور 75 درصد است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.