عبدالعلی صیادی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: عمده نجات یافتگان بر اثر واژگونی جت اسکی ها بود که 60 نفر آنان در محل حادثه درمان سرپایی و یک تن به بیمارستان انتقال یافت.
وی اظهارکرد: باتوجه به فرارسیدن فصل تابستان و استفاده عموم از ساحل و شنا در دریا، مناسب سازی نکردن ساحل، آشنانبودن لازم شهروندان و مسافران با فن شنا و رعایت نکردن ایمنی، این جمعیت با استفاده از قایق جی می نی نسبت به گشت زنی در کنار ساحل بویژه در روزهای آخر هفته اقدام تا درصورت هرگونه حادثه امداد رسانی کند.
رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: پایگاه امدادونجات دریایی فعالیت خود را از سال 1387 به صورت شبانه روزی آغاز کرده و توانسته با برخورداری از تجهیزات امداد ونجات بموقع خدمت رسانی کند و باعث نجات جان صدها انسان در ماموریت های متعدد شود.
وی افزود: راه اندازی این پایگاه سبب شده تا حوادث دریایی در محدوده این شهرستان و حتی تا مسیر جزیره خارگ با همکاری و تعامل اداره بندر و دریانوردی به حداقل ممکن رسیده و حضور بموقع امدادگران پایگاه نیز ضریب ایمنی و امنیتی دریایی را دوچندان کند.
صیادی یادآورشد: این پایگاه دارای یک فروند قایق نجات فنتیل با 2 موتور 200 اسب برای حوادث دریایی و یک فروند قایق جی می نی و یک دستگاه موتورسیکلت است که به منظور حوادث ساحلی از آنها استفاده می شود.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.