به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی روز پنجشنبه در آئین تقدیر از تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: براساس برنامه توسعه پیش بینی شده پس از راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی مرکز استان بوشهر (شامل بیمارستان 160تختخوابی و قلب) همه بخش های فوق تخصصی در این بیمارستان ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: برهمین اساس در بیمارستان قلب 40 تخت پیوند امکان پیوند مغزاستخوان، کلیه و قلب و عروق در آن پیش بینی شده و تا سال 1401نیز پیوند قرنیه دراین استان انجام خواهد شد.
رئیسی اظهار کرد: همچنین تا سال 1400 امکانات انجام عمل اهدا و برداشت عضو در جنوب استان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان و در شمال استان بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه فراهم می شود و برهمین اساس نیازی نیست بکه یمار مرگ مغزی برای انجام عمل برداشت اعضای اهدایی به مرکز استان منتقل شود.
وی با اشاره به اینکه پیوند کاری تیمی است گفت: سال گذشته 16 تا 18 پیوند و 12 اهدا عضو در استان بوشهر انجام شده است.
رئیسی اظهار کرد: با فتوای درست مراجع تقلید و همت وازرت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیوندی که در گذشته از افراد انجام می شد امروز بیش از 50 درصد این اهدا مربوط به فرد مرگ مغزی است و این بیانگر حرکت درست سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی با اشاره به جمعیت 27 هزار نفری نیازمند دریافت عضو پیوندی در کشور گفت: وجود این تعداد بیمار نیازمند دریافت عضو بیانگر این است که باید در بخش پیشگیری برای حفظ اعضای بدن تلاش بیشتری کرد.
رئیسی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر مرگ و میرها ناشی از حوادث ترافیکی است و میانگین سن افراد دچار حادثه 32 سال (افراد مولد جامعه ) است باید در فرهنگ سازی و کاهش این آمار برنامه ریزی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کار تیم فرآهم آوری اعضای پیوندی این دانشگاه کاری جهادی و بسیار دشوار است که باید با صبر و حوصله، عشق و علاقه انجام شود.
وی با اشاره به افزایش تعداد عمل های اهدای عضو در استان بوشهر تاکید کرد: این روند باید با قدرت و با فرهنگ سازی ادامه یابد هرچند برای خانواده فردی که دچار مرگ مغزی شده سخت است ولی اهمیت نجات یک بیمار نیازمند دریافت عضو باید برای آنها تفهیم شود.
رئیسی با اشاره به تقدیر وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خانواده اهدا کنندگان عضو در استان بوشهر تصریح کرد: مسئولان استان باید از تریبونهای مختلف در بخش اهدای عضو افراد مرگ مغزی فرهنگ سازی کنند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر نیز گفت: هرچند در انجام کارهای خیرخواهانه در جامعه زمینه کار وجود دارد ولی ماندگارترین کار خیر که هیچ جایگزینی ندارد نجات جان یک فرد است.
عبدالکریم گراوند افزود: افزون بر اهمیت و سختی کار تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی خانواده هایی که در این مسیر گام برمی دارند نیز سزاوار تقدیر و تحسین هستند که با وجود بزرگی و سختی کار ولی بازهم برای نجات جان بیماری نیازمند این ایثار و گذشت را از خود نشان می دهند.
وی تصریح کرد: باید فرهنگ اهدای عضو در مورد بیمارانی که دچار مرگ مغزی شده اند در جامعه ترویج داده شود.
در این آئین از تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقدیر شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.