به گزارش ایرنا، کرم چرومی روز چهارشنبه در همایش منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای گناوه، دیلم، ریگ و امام حسن در فرمانداری گناوه افزود: اعضای شورا از استعداد و قابلیت های خوبی برخوردارند که باید با مشورت و برنامه ریزی مناسب و صحیح در راه توسعه و پیشرفت شهر و روستا و پاسخگویی به مردم بکار گیرند.
وی اظهارکرد: تشکیل کمیسیون و کارگروه های تخصصی متعدد در شوراها مدنظر قرار گیرد و در تدوین برنامه های پیشرو بدور از انجام کارهای سلیقه ای از مشاوران و کارشناسان خبره و ظرفیت و فرصت های موجود مناطق خود استفاده کنند.
وی گفت: باتوجه به اینکه وظایف و اختیاراتی که در قانون به شوراها تفویض شده نیاز به شناخت کافی و لازم در حیطه کاری و آموزش و مهارت های های لازم دارد، این نشست برگزار شده که تداوم خواهد یافت.
معاون مدیرکل امور شهری استانداری بوشهر اظهارکرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر وروستا بواسطه جایگاه و نقش کلیدی این نهاد مردمی و نوپا باید به اصول و مبانی مربوط آن آشنایی و آگاهی کامل داشته باشند تا شاهد تحقق فرامین امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب که نسبت به شورا دارند باشیم.
وی تعامل بین شورا و دستگاههای اجرایی ازجمله فرمانداری و شهرداری را ضروری دانست و گفت: مطالعه دقیق قوانین مرتبط با ارکان شوراهای اسلامی ضرورتی است که باید اعضا به آن بجد توجه کنند.
وی اظهار کرد: شوراها به عنوان ناظری فراتر از شهرداری حلقه و واسطه بین مردم و حاکمیت هستند که باید اعضای آن اشراف و تسلط کاملی برحیطه کاری خود داشته باشند تا با چالش مواجه نشوند.
فرماندارگناوه گفت: آموزش و آشنایی با قانون شوراها و پایبندی به نظم و انضباط امری ضروری است که باید اعضا به آن اهتمام و توجه جدی داشته باشند.
سیدعلی پاک نژاد افزود: باتوجه به اینکه اعضای شورا به عنوان موکلان مردم در ویترین اجتماعی قرار دارند باید با وحدت و همدلی در انجام وظایف خود بکوشند و در گفتار، رفتار و کردار الگو برای دیگران باشند.
وی پایبندی به اصول روابط انسانی را ضروری دانست و گفت: شورای جدید در طول دوران فعالیت 4 ساله از افکار و ایده صاحب نظران استفاده، از کوچکترین سوء استفاده از اموال و امکانات اداری در امورات شخصی بجد پرهیز و با تعامل و ارتباط سازنده با مدیران از گفتار و وعده های بدون پشتوانه خودداری کنند.
فرماندارگناوه اظهارکرد: شورای جدید، تثبیت در مدیریت شهرداری را در دستور کار خود قرار دهد و در شناسایی منابع پایدار برای شهر و شهرداری بدون وابستگی به بودجه دولتی تلاش کند.
پاک نژاد، رعایت سلسه مراتب اداری و ارتباط با فرماندار به عنوان نماینده دولت را از دیگر نکات ضروری برای شوراها دانست و گفت: همراهی با دولت و اطلاع رسانی از حمایت های دولت به شوراها و شهرداری به مردم مدنظر اعضای شورا قرار گیرد.
وی اظهارکرد: کمیته برنامه ریزی شهرستان در حوزه عمرانی اعتبارات خوبی برای شهرداری های گناوه و ریگ اختصاص داده است که باید در جهت توسعه و آبادانی و جلب رضایتمندی مردم بکار استفاده شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.