به گزارش ایرنا، محمدرحیم بهره مند روز چهارشنبه جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اطلاع رسانی و اخطار به مدیران ساختمان های اماکن عمومی دارای آسانسور از جمله هتل ها برای گرفتن گواهینامه استاندارد و ایمنی و پیگیری نکردن آنان، مهروموم آسانسورهای فاقد گواهینامه بازرسی آغاز شده است.
وی بیان کرد: استان بوشهر یکی از قطب های گرشگری کشور محسوب می شود، به همین دلیل توجه به زیرساخت های رفاهی، ایمنی و استاندارد بودن اماکن عمومی، می تواند تاثیر زیادی در رونق صنعت گردشگری این استان داشته باشد.
بهره مند ادامه داد: شورای عالی استاندارد ایران با توجه به اهمیت آسانسورها که نبود ایمنی در آنها خطرهای جبران ناپذیری را برای سرنشینان و کاربران آن ایجاد می کند گرفتن گواهی ایمنی و کیفیت را برای آسانسورها اجباری اعلام کرده است.
وی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از بروز هر گونه حوادث احتمالی، همه دستگاههای اجرایی و مسئولان و متولیان اماکن عمومی و مسکونی استان با جدی گرفتن این موضوع نسبت به دریافت گواهینامه بازرسی آسانسور اقدام کنند زیرا در صورت دریافت نکردن گواهینامه بازرسی ادواری سالانه، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور است.
وی گفت: مردم باید آگاه باشند که با توجه به اجباری شدن استاندارد ادواری آسانسور، تمام مدیران ساختمان ها، ارگان های دولتی و خصوصی باید برای استانداردسازی قطعات آسانسورهای واحدهای خود اقدام کنند.
بهره مند افزود: استاندارد آسانسور باید اعتبار داشته باشد، بیمه سرنشین آسانسور باید تمدید شود و سرویس و نگهداری آن نیز باید توسط شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت، معدن و تجارت و قرارداد رسمی سرویس و نگهداری انجام گیرد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.