کیامرث صالحی نیا روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه براساس برنامه باید تا سال 97 همه کارتهای ملی قدیمی به هوشمند تبدیل شود، افرادی که تاکنون اقدامی برای تعویض کارتهای ملی خود انجام نداده اند باید هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امکان ورود به دولت الکترونیک و دریافت خدمات باید با کارت هوشمند ملی باشد به همین دلیل دریافت این کارت برای شهروندان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
صالحی نیا اظهار کرد: در استان بوشهر تاکنون 354هزار نفر درخواست صدور کارت ملی هوشمند داده اند که برای 226هزار نفر کارت صادر شده است.
وی تاکید کرد: برای پیشگیری از تضییع حقوق و قطع خدمات لازم است افراد به دفاتر پست و پیشخوان که امور ثبت احوال را انجام می دهند مراجعه و درخواست دریافت کارت هوشمند بدهند.
صالحی نیا افزود: در این ارتباط با پیش ثبت نام در سامانه WWW.ncr.ir محل مراجعه را انتخاب کنند.
وی یادآور شد: همزمان بااستقرار دولت الکترونیک در اداراه ها از سال 91 صدور کارت‌های ملی هوشمند در استان بوشهر آغاز شد و همه مراکز ثبت احوال و دفاتر پست در این مهم همکاری دارند.
صالحی نیا ادامه داد: براساس مصوبه هیات وزیران کارت‌های ملی اولیه تا پایان سال 97 اعتبار دارد و پس از آن دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تنها با دیدن کارت‌های ملی هوشمند ارائه خدمت کنند.
وی در باره صدور شناسنامه گفت: از سال 89 تا کنون 379هزار و 869 شناسنامه جدید در استان بوشهر صادر شده است که از این تعداد از سال 89 تا خرداد 96 برای افراد بدو تولد تا زیر 15 سال 154هزار و 229 شناسنامه جدید و المثنی و برای افراد بالای 15 سال نیز 225 هزار و 640 شناسنامه جدید صادر شده است.
صالحی نیا افزود: همهکسانی که شناسنامه آنها مستعمل (خراب) شده و یا علاقمند به تعویض شناسنامه هستند می توانند به دفاتر پستی و پیشخوان دولت مراجعه کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.