به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا رئیسی روز سه شنبه درنشست با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: وجود هیات ممیزه بیانگر اعتماد مدیریتی به دانشگاه در حد اعلاست وبدون نیاز به نظر وزارتخانه می توان در موارد مشخص شده اقدام کرد.
وی اضافه کرد: این به معنای رشد، قابلیت اعتماد و قدرت تصمیم گیری در زمینه موضوع های مهم اداره دانشگاه در حوزه آموزش است.
رئیسی اظهار کرد: هیات ممیزه در هر دانشگاه وظیفه تدوین استراتژی رشد کیفی علمی استادان دانشگاه و ارتقای آنان در مرتبه های مختلف از مربی به استاد یاری از استاد یاری به دانشیاری و استادی را به عهده دارد.
وی بیان کرد: همچنین تبدیل وضعیت از پیمانی به استخدامی و استخدام قطعی برای استادان و برخورد با پدیده رکود علمی استادان از دیگر وظایف هیات ممیزه در دانشگاه است.
وی یادآور شد: این وظایف هیات ممیزه تا پیش از این در هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت انجام می شد و بتازگی این مجوز به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سپرده شده است.
رئیسی افزود: با توجه به شرایط تلاش می شود درآینده خیلی نزدیک جایگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سطح کشور از 3 به 2 ارتقا یابد.
وی بیان کرد: رسیدن به این جایگاه با داشتن اعضای هیات علمی موثر امکان پذیر است و وظیفه ما حرکت در این راستا است.
رئیسی تاکید کرد: نگاه حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دستیابی به موفقیت است و برای رسیدن به این نوع نگاه هرعضو هیات علمی باید تلاش کند.
وی افزود: مقایسه با دانشگاههای دیگر به لحاظ استانداردها از لحاظ اینکه آنها چقدر کار می کنند و چگونه خوب است ولی اگر تنها به این بسنده کرد که فلان دانشگاه چه دارد؟ درست نیست.
رئیسی اظهار کرد: هر عضو هیات علمی باید این امکان را داشته باشد که کار جدید و جبهه جدیدی از توسعه را در دانشگاه ایجاد کند.
وی اظهار کرد: اگر قراراست بعنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین کار و حرکت کرد، هیات علمی دراین زمینه باید تلاش مضاعفی داشته باشد.
رئیس اداره امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اعضای هیات علمی در دانشگاه تافته جدا بافته ای از این مملکت نیستند و دارای مسائل و مشکلاتی هستند.
سید علی حسینی افزود: کمبود اعضای هیات علمی، نبود تشکیلات در توسعه کمی، توسعه نامتوازنی که سالها بر دانشگاهها حاکم بوده و امروز ما توان پاسخ به آن نیازها را نداریم و کیفی کردن دانشگاهها ازخواسته ها و نیازهای اعضای هیات علمی در سطح کشور است.
وی اظهارکرد: براساس برنامه شششم توسعه شاخص مطلوب در جمعیت استاد به دانشجو باید یک به 24 باشد که در زمان حاضر یک به 11 است.
حسینی بیان کرد: ارتقای سطح فناوری و پژوهش باید از ویژگیهای استادان دانشگاه باشد و اعضای هیات علمی به لحاظ آموزش، پژوهش و فناوری باید تقویت شوند.
وی یادآور شد: استادان دانشگاه باید در کنار کار موظفی و تکلیفی به امر پژوهش و فناوری بپردازند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.