به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های صنعت فرش دستباف استان بوشهر افزود: ایجاد تعاونی‌های فرش علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد می تواند به حفظ این میراث فرهنگی در این استان کمک کند.
وی با اشاره به اینکه زنان استان بوشهر دارای خلاقیت و توانمندی بالایی برای تولید فرش دستباف هستند بیان کرد: زنان هنرمند و تولیدکننده محصولات صنایع دستی و فرش دستباف این استان به حمایت نیاز دارند.
صفایی‌بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت بالایی در عرصه تولید محصولات صنایع دستی بویژه گبه و گلیم دارد گفت: با توجه به موقعیت ویژه این استان در همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس نیاز به ایجاد فضای اقتصادی قوی و درآمدزا در حوزه تولید محصولات صنایع دستی بویژه فرش دستباف است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: بازار داخلی و خارجی محصولات فرش دستباف استان بوشهر باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد تا بر اساس درخواست‌ها، به تولید محصول پرداخته شود.
سعید زرین فر با تاکید بر حمایت بانکها و بنگاه‌های اقتصادی به صنعتگران صنایع دستی و فرش دستباف بیان کرد: بانکها و صندوق‌های کارآفرینی با رویکرد صادراتی، صنعت فرش دستباف استان بوشهر را مورد حمایت قرار دهند.
وی اضافه کرد: بوشهر با داشتن ظرفیت های بالا در همه بخش‌های اقتصادی، تجاری و شیلاتی، استانی توانمند است به‌گونه‌ای که 95 درصد نفت خام از این استان صادر و 75 درصد گازکشور نیز در این استان تولید می‌شود.
وی افزود: مردم استان بوشهر با حضور در صحنه‌های مختلف نقش خود را ایفا و هموار مردان و زنان این استان فعال و پرتلاش بوده‌اند.
زرین‌فر با بیان اینکه تولید کنندگان فرش دستباف باید دارای شرائط پایداری شوند گفت: هر چه شرایط تولید و بازاریابی فرش دستباف استان بوشهر پایدارتر شود این صنعت رونق بیشتری پیدا می‌کند که در این ارتباط باید از ظرفیت مناطق بویژه روستاها استفاده می‌شود.
7212/6043*8
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.