سعید باغبانی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: در سال گذشته 2 هزار و 617 فقره پرونده در دادسرا، 2 هزار و 400 فقره پرونده در دادگاه عمومی، انقلاب و شعبه جزایی و 2هزار و 173 فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف شهرستان به تناسب حجم و کار پرونده ها رسیدگی و تصمیم گیری شده است.
وی در باره زمان رسیدگی به پرونده ها بیان کرد: زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسرا زیر 30 روز، دادگاه حقوقی و کیفری 2 تا 3 ماه است که با آمدن دادرس اکثر پرونده ها با سرعت بالایی رسیدگی می شود.
رئیس دادگستری شهرستان دیر اظهارداشت: جلسات زیادی برای پیشگیری از وقوع جرم با مسئولان شهرستان در باره وقوع سرقت، جرائم خشن، ایمنی جاده ها، خانواده، مواد مخدر برگزار شده است و در آینده نیز جلساتی در باره با وقوع جرم و دعاوی در دستور کار این دادگستری خواهد بود.
وی افزود: در سال 94 و 95 بیش از یکهزار و 400 هکتار زمین ملی در این شهرستان از دست زمین خواران رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد که دستگاههای مربوط در این زمینه رضایت مندی کامل دارند.
باغبانی اضافه کرد: در گذشته افراد معلوم الحال که به دادگستری مراجعه غیر ضروری داشتند، اکنون با قاطعیت از ورود آنان به دادگستری گرفته شده است و در مورد تصرف اراضی دولتی نمی توانند کاری کنند و اگر در جایی حق مردم بوده به آنان برگشت داده شده است.
وی گفت: یکی از پرونده های کلان در سال گذشته پرونده 36 هکتار زمین بود که رفع تصرف شد و در اختیار دولت قرار گرفته است.
رئیس دادگستری شهرستان دیر یادآورشد: هم اکنون 6 همکار قضایی و 27 کارمند در سیستم اداری دادگستری در حال خدمت به مردم شهرستان هستند که امیدواریم با استخدام قاضی و کارمند بتوانیم در رسیدگی به پرونده ها سرعت بیشتری داده و خدمات بهتری به مردم انجام دهیم.
وی گفت: برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها تلاش می کنیم و در این زمینه یک شعبه حقوقی، شعبه 2 دادیاری در دادسرا و دادرس برای دادگاه اضافه شده تا قضات بیشتری در دادگستری شهرستان مشغول به کار شوند.
شهرستان دیر با 60 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.