به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون یکی از معضلات محیط زیست در استان بوشهر افزایش گونه بر زیستگاه است که نمونه این موضوع شمار آهوان موجود در منطقه حفاظت شده مند و جزیره خارگ است.
وی اضافه کرد: براساس آخرین سرشماری است که در پایان سال گذشته صورت گرفت یکهزار و و 200 راس آهو در این 2 منطقه وجود دارد که 500 راس در جزیره خارگ و 700 راس نیز در منطقه حفاظت شده مند زیست می کنند.
دلشب افزود: مشکل موجود در این زمینه نبود امکان انتقال راحت آنها به دلیل تفاوت ژنتیکی بین گونه ها است که این اختلاط ژنی می تواند بسیار خطرناک باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مطالعات گسترده ای در حوزه مرجانها در خلیج فارس با همکاری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در دست اجراست گفت: در این زمینه وضعیت مرجانها به صورت مداوم پایش می شود و نسبت به مواردی که به مرجان ها صدمه بزند و باعث ایجاد توتیاها شود مطالعات مفید و ارزشمندی صورت گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در برخی مناطق نحوه صید و صیادی نیز باعث ازبین رفتن مرجان ها شده که در این ارتباط برای جلوگیری از این موارد با شیلات مکاتبات لازم انجام شده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.