به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 28 هزار و 13 خانوار با 53 هزار و 920 نفر جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر هستند که به صورت ماهانه و براساس بعد خانوار، کمک معیشت زندگی به این خانوارها پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه 60 درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر دارای سرپرست زن هستند اضافه کرد: از مجموع 52 میلیارد و 159 میلیون ریال کمک معیشت پرداخت شده، 31 میلیارد و 290 میلیون ریال به حساب خانوارهای با سرپرست زن و 20 میلیارد و 859 میلیون ریال دیگر به حساب خانوار با سرپرست مرد پرداخت شده است.
لطفی گفت: مبلغ پرداختی برای هر نفر 950 هزار ریال است که از ابتدای امسال میزان کمک معیشت مددجویان با تصویب مجلس توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافته است.
وی، با بیان اینکه سالانه بیش از 45 سرفصل خدماتی به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود، ادامه داد: رویکرد این نهاد ارائه خدمات هدفمند براساس نیازهای مددجویان و در نهایت توانمندسازی و خروج تدریجی آنان از چرخه حمایتی است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند، افزود: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، برگزاری اردوهای فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خودکفایی از جمله خدمات این نهاد برای کمک به حل مشکل خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.