محمد شکیبی نسب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شناور ساعت 10:17روز گذشته به علت آبگرفتگی شدید و از کار افتادن موتورهای آن در 10 مایلی کانال دسترسی بندر بوشهر از مرکز جست و جو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر درخواست کمک کرد.
وی بیان کرد: با توجه به از کار افتادگی موتور های شناور رویای جنوب، این شناور سرگردان در حرکت بود که شناورهای ناجی20 بوشهر، شناور ناجی 9 از جزیره خارگ، شناور هادی 5 (راهنمابر)، شناور جست و جو و نجات اس آ آر و یدک کش تاسوعا با رسیدن بموقع به محل حادثه شناور مسافری را از خطر غرق شدن نجات دادند.
شکیبی نسب یادآور شد: به محض رسیدن شناورهای ناجی، پنج پمپ تخلیه آب در اختیار شناور حادثه دیده قرار گرفت و آبهای موجود در آن تخلیه شد.
وی با اشاره به اینکه آسیب دیدگی لوله های دستگاه تهویه مطبوع باعث آبگرفتگی شناور شده بود گفت: همزمان با تخلیه آب شناورحادثه دیده، شناورهای ناجی 20، 9 و هادی 5، مسافران آن را تخلیه و آنها را از خطر غرق شدن نجات دادند.
شکیبی نسب ادامه داد: یدک کش تاسوعا نیز پس از تخلیه مسافران ساعت 21:00 شناور حادثه دیده را به اسکله صلح آباد بوشهر انتقال داد.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با 20 هزار نفر جمعیت بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.