به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: برای ایجاد اشتغال در جامعه باید نگاه ها معطوف به ایجاد تعاونی و کارآفرینی باشد که برای تحقق این مهم دولت باید به نقش و وظیفه آموزشی خود در این زمینه عمل کند.
وی اضاف کرد: وجود 120 هزار جوان بیکار در استان بوشهر که 12 درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهد زیبنده این استان با این همه ظفیت اقتصادی و صنعتی نیست.
امام جمعه بوشهر گفت: اقتصاد مساله ای بسیار مهم در زندگی است اما موضوع اصلی انسان عبودیت الهی و زندگی بر اساس تقوا و فرهنگ است.
وی ادامه داد: چنانچه اقتصاد انسانی مبتنی بر گناه شکل گیرد این گونه اقتصاد فاقد هرگونه ارزش است.
صفایی بوشهری بیان کرد: امروز 24 درصد از طلاق ها به دلیل وضعیت اقتصادی است که همین ایجاب می کند در این حوزه با نگاه کارشناسی تری کار شود.
امام جمعه بوشهر افزود: در شرایط اقتصادی کنونی که جهان استکبار سعی بر مانع تراشی در مسیر آن دارد اجرای اقتصاد مقاومتی یک ضرورت محض است که مسئولان باید برای تحقق آن تلاش وافر کنند.
صفایی بوشهری همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام گفت: اگر جایی و کشوری مانند فلسطین مورد حمله است جامعه اسلامی باید با تمام قوا از آن حمایت کند.
وی اظهارکرد: امروزه زخم و جراحت شدیدی بر جریان اسلام وارد شده که بخشی از آنها در یمن و بحرین است و امت اسلامی در این بخش باید علاوه بر محکومیت آن حمایت جدی از این کشورهای بی گناه داشته باشد.
صفایی بوشهری ادامه داد: دشمن در مساله تهاجم فرهنگی به دنبال راه نفوذ است و واژه آتش به اختیار بدین معنی است که با کار مفید و موثر راه نفوذ دشمن در عرصه فرهنگی بسته شود که تحقق این موضوع نیازمند تلاش و برنامه ریزی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته قوه قضاییه یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یارانش از جمله شهید حیدری و شهریاری به عنوان شهدای بوشهری این حادثه را گرامی داشت و گفت: این 2 شهید از شخصیتی ارزشمند و برجسته در عرصه های مختلف برخوردار بودند.
صفایی بوشهری، با اشاره به 12 تیرماه سالروز حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران اظهار داشت: آمریکا که ادعای برخورداری تجهیزات پیشرفته راداری و الکترونیکی دارد، این دفاع آنها که ناو جنگی هواپیمای ایرباس مسافربری ایران را به اشتباه هواپیمای جنگی تشخیص داده و آن را سرنگون کرده قابل باور و پذیرش نیست.
وی افزود: اما ننگین تر از جنایت آمریکایی ها، سکوت محض تمامی نهادهای حقوق بشری در واکنش به سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بود که هیچکدام از آنها این حادثه را محکوم نکردند.
صفایی بوشهری ادامه داد: این امر نشان داد که به هیچکدام از نهادهای حقوق بشری نباید اعتماد کرد و تنها باید زمینه اقتدار خود را بطور روزافزون فراهم کنیم.
وی ا اشاره به شکست گروه های تکفیری داعش در عراق و سوریه اظهار داشت: تلاش نیروهای مقاومت این کشورها برای ضربه زدن به گروه های تکفیری از جمله داعش قابل تقدیر و ستایش است.
صفایی بوشهری تاکید کرد: گروه های تکفیری و حامیان آنها نیز باید بدانند که هر گونه عملیاتی که در ایران انجام دهند نسپاه پاسداران وسایر نیروهای مسلح آنها را قلع و قمع خواهند کرد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.