به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز دوشنبه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام عید سعید فطر در جمع خبرنگاران افزود: براساس پیش بینی انجام شده میزان زکات فطره پرداختی امسال نسبت به سال گذشته در این استان بشتر خواهد بود.
وی یاد آورشد: پارسال سه میلیارد و 500 میلیون ریال زکات فطره در استان بوشهر وصول شده است که با توجه به تمهیدات و اطلاع رسانی های صورت گرفته پیش بینی می شود، امسال این میزان زکات با افزایش سه برابری به حدود 10 میلیارد ریال برسد.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به سرفصل هزینه کرد زکات فطره جمع آوری شده بیان کرد: زکات جمع آوری شده برای برطرف شدن نیاز مستمندان، از جمله ساخت مسکن نیازمندان، تامین هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج، کمک به امر تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، حمایت در امر ازدواج و تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، کمک به زنان سرپرست خانوار، سالمندان و از کار افتادگان هزینه می شود.
وی اضافه کرد: زکات جمع آوری شده وارد حساب کمیته امداد نمی شود و بلافاصله پس از جمع آوری بر اساس معیار ها و شاخص های معینی که در سطح بندی خانواده های نیازمند از قبل شناسایی شده، در اختیار مسئولان محلی قرار گرفته و به نیازمندان هر منطقه پرداخت می شود.
وی اظهارکرد: آن دسته از کسانی که موفق به پرداخت حضوری زکات فطره خود نیستند می توانند از طریق سامانه آنی پرداخت تلفن همراه با شماره گیری #077*8877* زکات خود را پرداخت کنند.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه مردم مطمئن باشند که زکات فطره آنها در محل های صحیح آن که کمک به فقرا و نیازمندان استان هزینه خواهد شد، گفت: دفاتر کمیته امداد در سراسر استان آمادگی دارند تا پایان روز عید فطر زکات هم استانی ها را دریافت کنند.
6047/6043**
خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.