در ادامه این مطلب آمده است:چندی است که اندکی فضا به سمت رادیکالیسم پیش می رود. از سویی برخی از مخالفان رئیس جمهوری (عده قلیلی که قطعا جامع جمعیت اصول گرایان نیست) در مراسم راهپیمایی روز قدس نسبت به ایشان و معاون اول قوه مجریه و نایب رئیس مجلس اهانتهایی کرده اند و از دیگر سو شاهد راه اندازی کمپین های مجازی متعددی از سوی موافقان دولت هستیم.
دوران اینگونه مواجهه و برخورد با اندیشه های مخالف به سر آمده و جریان اصلاحات و اصول گرا هر دو بالغ تر شده و از وقایع ناگوار تاریخ توشه های بسیار ارزشمندی را نصیب خود نموده اند. همیشه واکنش در مقابل تندروی، رادیکالیسم است و خشونت زائیده افراط است.
پس از تجارب ذی قیمتی که در عرصه عملی - نه صرفا تئوریک - کسب کرده ایم به این نتیجه رسیده ایم که اگر هر طرفی هم تندروی کرد گروه مقابل با متانت و آرامش خواستار گفت وگو شود.
شرایط منطقه ایی و بین المللی بسیار پیچیده تر و بغرنج تر از این است که این چنین بی پروا به هم پیچیم. قطعا کشمکش های درونی پیام مثبتی به بیرون از مرزها مخابره نمی کند. پیام اکثریت مردم ایران با همه حواشی مرتبط بسیار مشخص است و آن توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود که مردم همه اینها در پرتو گفتمان اصلاحات قابل تحقق تشخیص دادند و بنای اصلاح طلبی پرهیز از خشونت در کلام و رفتار و ملاک قرار دادن گفت وگو در تعاملات است. و از جناح اصول گرا هم چنین انتظار می رود که به نگاه اکثریت احترام نهاده و جهت تقویت اندیشه خود کوشا باشند. از این رو تلطیف فضا برای توسعه کشور مناسب تر تلقی می شود.
دولت باید با مدیریت حواشی به فکر تحقق برنامه هایی باشد که عهد بین او و مردم در انتخابات نود و شش بود. تشکیل کابینه و چینش صحیح و توسعه محور می تواند رمز موفقیت اندیشه اعتدالی و اصلاحی محسوب شود، لذا با پرهیز از تندروی فضای سیاسی اجتماعی را مسموم نکنیم و راه تعامل را همچنان مفتوح نگاه داریم.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.