به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: با انجام کارکارشناسی این دانشگاه افزون براین نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخشهای بهداشت، آموزش و پژوهش نیز در دست اجراست که بزودی رونمایی می شوند.
دکتر علیرضا رئیسی افزود: هرچند با اجرای طرح تحول سلامت و انجام کارها و طرحهای زیربنایی مناسب، این حوزه با دگرگونی های مثبتی روبه رو شد ولی برای رسیدن به ایده آل ها داشتن راه و برنامه مشخص از اولویت هایی است که مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: برهمین اساس این دانشگاه برای اینکه با سرعت و بدون انحراف مسیر پیشرفت و ترقی در بخش بهداشتی و درمانی را طی و نیاز سلامت شهروندان را تامین کند اقدام به تدوین نقشه راه در بخشهای مختلف درمان، آموزش، بهداشت و پژوهش کرده است.
وی بیان کرد: استان بوشهر در اجرای بسته های طرح تحول سلامت یکی از استانهای پیشرو کشور است ولی به دلیل عقب ماندگی ها و برخی اشکالهای گذشته در زیرساخت ها هنوز جای کار وجود دارد.
رئیسی با تاکید بر نگاه مدیریت توسعه ای در حوزه سلامت و توسعه پایدار گفت: در زمان حاضر شمارتخت های فعال بیمارستانی در استان بوشهر از 813تخت در سال 92 به یکهزار و 418 تخت در سال 95 افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: همچنین شمار بستری شدگان از 76هزار و 259 نفر در سال 92 به 127هزار و 500 نفر در سال 95 رسیده است که با وجود افزایش تعداد بستری شدگان ولی بازهم 20 هزار نفر معادل 15درصد یا دسترسی به درمان نداشته و یا برای درمان به خارج از استان مهاجرت کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: براساس این آمار 49.7 درصد مردم استان بوشهر در سال 92 به خدمات درمانی دسترسی نداشته که با توجه به توسعه زیرساخت های درمانی دراین استان این آمار در سال 95 به بیش از 21 درصد رسیده است و براساس نقشه راه درمان تا سال 1404 این آمار باید به 15 درصد برسد.
رئیسی، در باره افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی بیان کرد: در سال 92 ضریب اشغال تخت های بیمارستانی 41 درصد و 60 درصد این تخت ها نیز خالی است که در سال 95 با افزایش تخت های بیمارستانی ضریب اشغال به 75 درصد رسید.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه جمعیت استان بوشهر تا سال 1404به یک میلیون و 354هزار و 405نفر می رسد تخت های بیمارستانی باید به سه هزار و 359 تخت افزایش و زمینه بستری 216هزار بیمار در استان فراهم شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: براساس نقشه راه درمان در این استان سیاست این دانشگاه بهره گیری از توان بخش خصوصی فعال و خوب است که باید این ظرفیت در این استان ایجاد و تقویت شود.
رئیسی در باره دانشگاهها بیان کرد: حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم ( کارآفرین وتولید ثروت) از سیاست های دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر است.
وی یادآور شد: برای اجرای نقشه راه درمان با توجه به افزایش هایی که در بخش های مختلف پیش بینی شده است 2هزار و 500 پرستار کم خواهیم داشت که باید زمینه آموزش و جذب آنها را در استان بوشهر فراهم کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: لازمه رسیدن به توسعه پایدار توانمند کردن فرزندان این آب و خاک است که در این ارتباط سرمایه گذاری در بخش آموزش ضروری است.
رئیسی افزود: براساس نقشه راه درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استان بوشهر به سه منقطه شمال، مرکز و جنوب تقسیم می شود که علاوه بر ارائه خدمات نوین در این مناطق تا سال 1404 شمار تخت های بیمارستانی به سه هزار و 359 تخت در قالب 27بیمارستان افزایش می یابد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان** انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.