به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی روز یکشنبه در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: 6.7 درصد جمعیت این استان شامل 77 هزار نفر سالمندان هستند.
وی با بیان اینکه از این شمار سالمند 39 هزار نفر مرد هستند ادامه داد: در 20 سال آینده 14 درصد جمعیت کنونی سالمندان کشور به 20 درصد و در استان بوشهر به 11.8 درصد خواهد رسید که در این زمینه باید تمهیدات لازم را بیندیشیم.
رئیسی اضافه کرد: در این ارتباط از سال آینده رشته کارشناسی ارشد مراقبت پرستاری به رشته های دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزوده می شود.
وی تاکید کرد: تا سال 1402 باید 2 مرکز ویژه مراقبت از سالمندان در استان بوشهر داشته باشیم.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون میزان باروری (تعداد فرزند آوری هر زن باردار) کلی در کشور 2.05 است که این میزان در استان بوشهر 2.15 و فراتر از میانگین کشوری است.
وی با اشاره به وضعیت تولد و مرگ‌ومیر در استان بوشهر گفت: سالانه 19 هزار نفر به جمعیت استان بوشهر اضافه و 3700 نفر فوت می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: میزان مرگ و میر نوزادان 1 تا 29 روز در استان بوشهر زیر 8.5 درصد و این در حالی است که میانگین کشوری این شاخص 11.4 درصد است.
رئیسی گفت: میزان مرگ و میر نوزادان در استان بوشهر کاهش یافته طوریکه میانگین مرگ کودکان زیر یکسال در این استان به کمتر از 12 درصد رسیده است.
وی افزود: از سنین 1 تا 59 ماه میزان مرگ و میر کودکان در کشور 6.7 درصد، در استان بوشهر این عدد 5.6 درصد و کمتر از میانگین کشوری است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.