به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با تبریک هفته قوه قضائیه افزود: روز قدس بعنوان روز همبستگی همه مسلمانان برای یک هدف مشخص برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین بود که این وحدت را بدون کمترین نقصی در استان بوشهر نیز شاهد بودیم.
وی بیان کرد: با این وجود عده ای انگشت شمار در مرکز کشور با رفتار بسیار نامتعارف و غیرمودبانه خود به جای اینکه در روز جهانی قدس نگاه ها را متوجه اسرائیل غاصب کنند نگاه ها را متوجه خودشان کردند که این اقدام به ضرر اتحاد ، اسلام و روزی است که امام راحل برای حمایت از قدس نامگذاری کردند.
سالاری افزود: اینکه همه دنیا در این روز نگاهش متوجه یک رژیم اشغالگر باشد این نگاه را جابجا و معطوف به چند خاص کنیم اتفاق خوبی نبود و این کار تعرض به خیلی چیزها از جمله تعرض به اخلاق اسلامی بود که در قاموس اخلاق اسلامی چنینی حرکات و رفتاری جایگاهی ندارد.
استاندار بوشهر افزود: این حرکت تعرض به جمهوریت نظام بود که به منتخب ملت شریف ایران تعرض شد .
وی ادامه داد: امید است همان طور که در استان بوشهر شاهد چنین اقداماتی نبودیم در سراسر کشور من بعد شاهد این حرکات کوتاه بینانه نباشیم.
وی گفت: در این مسئله بطور قطع همه دیدگاه های سیاسی و همه صاحبان اندیشه وحدت نظر دارند که نباید بگذاریم کسانی در جامعه تفرقه ایجاد و به چهره اسلام بعنوان دین اخلاق و منطق خدشه وارد کنند.
سالاری تاکید کرد: اینکه عده کمی به نام پرخاشگری دینی لطمه به چهره نظام اسلامی بزنند این گونه رفتارها را هیچ حزب و گروهی نمی پسندد.
وی در با تقدیر از حضور پرشور مردم استان بوشهر در انتخابات 29 اردیبهشت ماه و دست اندرکاران برگزاری این انتخابات نیز گفت: از نظر ما انتخابات تمام شده ،همه بدانند اکنون فصل انتخابات نبوده و فصل خدمت است.
استاندار بوشهر یادآورشد: فضای کنونی فضای خدمت و پرهیز از تفرقه و عرصه تکیه به رای و اراده مردم و قدرشناسی از حضور آنان با تحقق خواسته های به حق آنان در حوزه های مختلف است.
سالاری همچنین با اشاره به حوادث تروریستی چند روز گذشته در تهران نیز گفت: چند روز پیش شاهد حادثه تروریستی در کشور بودیم کشوری که با اقتدار در همه عرصه ها و صحنه ها توانسته ایستادگی خود را نشان دهند و همه دنیا نیز این خشونت ها را محکوم کرد.
سالاری افزود: کسانی از نام دینی رحمانی اسلام سو استفاده و دست به خشونت می زنند که این مطلوب هیچ مسلمانی نیست و هیچ مسسلمانی برادر کشی را تجویز نمی کند و قبول ندارد.
وی گفت: در جریان این حادثه تروریستی نیز همه مردم ایران موضع گرفتند و اتحاد خود را بیش از پیش به رخ دشمنان کشیدند.
استاندار بوشهر ادامه داد: در همه عرصه ها باید این اتحاد و همدلی خود را تقویت کنیم تا بتوانیم برای خدمت به انقلاب و مردم گام های موثری برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شورای برنامه ریزی استان و شهرستان ها تصمیم گیری و نگاه بر مبنای توجه به حقوق مردم باشد که خواسته آنها چیست و به اولویت های آنها پاسخ داده شود که این پاسخ به نوعی پاسخ به حمایت ها و پشتیبانی آنها از نظام و انقلاب اسامی است.
وی در ارتباط با پروژه های نیمه تمام استان بوشهر نیز گفت: دستگاه های اجرایی برای پروژه هایی که روند انجام آنها کاهش یافته و با تزریق اعتبار می تواند سرعت بگیرد زمینه جذب اعتبار مورد نیاز آن را فراهم کنند.
استاندار بوشهر تاکید کرد: در این راستا برای پروژه هایی که درصد پیشرفت فیزیکی آنها بالاست برای بهره برداری از آن در هفته دولت تلاش کنند و هدف گذاری دوم پروژه های نیز در نهایت برای دهه فجر تعریف شود.
وی ادامه داد: در ارتباط با اقتصاد مقاومتی حوزه روستاها نیز تفاهماتی با بنیاد مستضعفان و بانک سینا انجام شده که باید زمینه استفاده از آنها فراهم کرد.
سالاری گفت: در امور سرمایه گذاران نیز باید تسریع و تسهیل شود تا برای دریافت مجوز معطل نشوند تا آنها نیز با ظرفیت های خود پاسخگوی نیازهای مردم و بویژه موضوع ایجاد فرصت اشتغالزایی برای آنان باشند.
وی در ارتباط با تغییر ساعت ادارات استان بوشهر نیز گفت: این تغییر با هدف کاهش مصرف برق و برای 2 ماه ابلاغ شده که امید است دستگاه های اجرایی برای رسیدن به هدف اصلی این امر اهتمام جدی داشته باشند.
استاندار بوشهر گفت: در ارتباط با مشکل تامین برق در شهرهای خارگ و تنگ ارم کارهای خوبی انجام شده و در بقیه نقاط مشکل دار استان نیز اقدام های موثری در حال انجام است ولی با این حال امیدواریم مردم نیز با مصرف بهینه برق مانع از خاموشی شوند.
سالاری مشکلات کم آبی در استان بوشهر را یادآورشد و افزود: در این راستا نیز اقدام های خوبی صورت گرفته در شهرهای سعدآباد و آبپخش دو پیکیج تصفیه آب 2 هزار متر مکعبی در حال نصب است که طی چند هفته آینده وارد مدار می شود.
وی افزود: در نیمه نخست مردادماه جاری نیز 10 هزار مترمکعب به حجم آب ورودی استان بوشهر از خط کوثر اضافه خواهد شد.
استاندار بوشهرادامه داد: در این حوزه با تعریف یک پروژه 150 میلیارد ریالی 13 هزار متر مکعب آب دیگر نیز به مقدار آب ورودی استان بوشهر از خط کوثر افزوده خواهد شود.
وی گفت: در حوزه توزیع اعتباراب پروژه های بخش آب شرب و کشاورزی استان بوشهر باید بسیار جدی گرفته شود و زمینه اجرای آنها در موعد مقر انجام شود.
استاندار بوشهر گفت: برای اجرای پروژه آبشیرین کن دلوار سرمایه گذار مشخص شده و برای آبشیرین کن سیراف نیز عملیات آن در دست انجام است.
وی افزود: پروژه احداث آب شیرین کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر نیز در حال مناقصه است که می تواند نیمی از مصرف آب بوشهر را تامین کند .
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.