به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز چهارشنبه در نشست بررسی تخلفات حوزه محیط زیست استان بوشهر افزود: این 2 متهم در هنگام شکار همراه با تعداد قابل توجهی لاشه پرنده و یک قبضه سلاح شکاری سوزنی که مربوط به فرد دیگری بود دستگیر و به مراجع قانونی تحویل شده بودند.
وی بیان کرد: بزهکاری این 2 متخلف پس از بررسی توسط قاضی پرونده در شعبه اول دادگاه عمومی سعد آباد شهرستان دشتستان، محرز و مسلم و حکم نهایی برای آنها صادر شد.
دلشب ادامه داد: بجز صدور محکومیت و پرداخت جرائم و جزای نقدی و غیر نقدی برای متخلفان توسط دادگاه، آنها مکلف شدند طبق رای و به استناد قانون، ظرف شش ماه از تاریخ قطعیت رای تصویر 50 گونه پرنده را به دلخواه و به ابعاد 10 در 15 سانتی متر تهیه و در یک آلبوم تحویل اداره حفاظت محیط زیست دشتستان دهند و رسید آن را به اجرای احکام کیفری ارائه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل شکار و صیدغیر مجاز در برخی مناطق استان بوشهر گونه های منحصر به فرد و مختص به زیستگاههای موجود، در خطر انقراض قرار گرفته اند و این زنگ خطر برای مردم با فرهنگ استان بوشهر محسوب می شود.
دلشب یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست و به تبع آن این اداره کل بر فرهنگ سازی و اصلاح و ارتقا مثبت نگرش جامعه نسبت به مسائل محیط زیستی تلاش می کند که در این بین همکاری و تعامل دستگاه قضایی نیز قابل تقدیر است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.