به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتی افزود: اجرای این طرح سبب شد هزینه های درمانی مردم در مراکز درمانی دولتی برای روستائیان به 3 و شهرها به 6 درصد کاهش یابد.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح بیشتر مراکز درمانی دولتی در این شهرستان نوسازی، توسعه و یا تجهیز شده اند که سبب ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی به شهروندان است.
فرماندار دشتی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت های اصلی سلامت شهرستان دشتی تدوین سند جامع سلامت است که این سند با اهتمام ویژه همه مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان شهرستان تدوین شده است.
وی از تلاش های مسئولان بهداشت و درمان شهرستان برای تدوین سند جامع سلامت شهرستان دشتی تقدیر کرد.
مهرجو، به برنامه های سند جامع سلامت شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: جلوگیری از ورود و استفاده از کودهای غیر مجاز در مزارع کشاورزی، نظارت دقیق و بهداشتی و مستمر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نوسازی کشتارگاه شهر خورموج از جمله این اقدامات است.
وی، خواستار جلب مشارکت و توجه بیشتر به سازمان های مردم نهاد و تشکل مردمی برای ارتقای سطح سلامت در شهرستان شد.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان دشتی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت سبب توسعه و تجهیز بیمارستان زینبیه خورموج، جذب پزشکان متخصص و نوسازی و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتی شده است.
دکتر اصغر بحرانی افزود: در هفته سلامت امسال 12 پروژه عمرانی در زمینه توسعه، نوسازی و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی دشتی با اعتباری بالغ بر160 میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت ودرمان به بهره برداری رسید که سبب رضایت مندی شهروندان و توسعه سطح خدمات بهداشتی و درمانی شده است.
شهرستان دشتی با 84 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.