عقیل امینی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز فصل صید ماهیان یال اسبی در گفت وگو با ایرنا افزود: استفاده خوراکی از ماهیان یال اسبی در کشور ما حرام است اما به لحاظ داشتن ارزش اقتصادی صادراتی صید آن از منابع درآمدی صیادان این شهرستان است.
وی اضافه کرد: پارسال ١٢٨ تن ماهی یال اسبی به ارزش تقریبی ٣٢٠هزار دلاربه کشورهای آسیای شرقی و اروپایی از جمله چین صادر شد که امسال پیش بینی می شود به همین میزان صید شود.
رئیس شیلات بندردیر با اشاره به ارزش اقتصادی ماهیان یال اسبی اظهارداشت: این نوع ماهی از مهمترین منابع پروتئین دریایی است که در همه آبهای گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله خلیج فارس و دریای عمان فراوان یافت می شود.
وی در ارتباط با فرآوری این نوع صید یادآورشد: صید ماهیان یال اسبی تا 26 شهریور ماه ادامه دارد و صید حاصله با فرآوری و بسته بندی در کشتی های کلاس طبس برای صادرات به خارج از کشور انتقال می یابد.
بندردیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر و به عنوان بزرگ ترین بندر صیادی کشور به شمار می آید که در این بندر پنج هزار صیاد در قالب بهره بردار با استفاده از موتورلنج، قایق و کشتی به امر صید و صیادی می پردازند.
7207/6043**
خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.