مسعود قاسمیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه محدوده 50 هکتاری بندر بوشهر با وجود افزایش 10 هکتار پاسخگوی توسعه این بندر نبود طرح توسعه آن در مجموعه جزیره نگین در قالب سه آیتم اصلی پایانه کانتینری، پایانه چند منظوره و اسکله کالای فله و مایع در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: محدوده جزیره نگین 470 هکتار است که پروژه های پیش بینی شده در مساحتی حدود 200 هکتار اجرا می شود و مابقی نیز اراضی پشتیبانی هستند که تحت بنادر نسل سوم صنایعی با کاربرد مختلف در آن قرار می گیرد و پسکرانه استان را تا شعاع قابل توجهی پوشش می دهد.
وی افزود: در مجموعه بندری نگین نخستین گام آن قرار داد با شرکتی از بخش خصوصی برای اجرای طرح پایانه کانتینری به طول 300 متر و 15 هکتار اراضی پسکرانه است.
قاسمیان یادآور شد: هم اکنون عملیات اجرایی این طرح در دست اجراست و پیشرفت آن 46 درصد است و حدود 71درصد خرید مصالح ساختمانی و 61 درصد شمع کوبی آن نیز انجام شده است.
وی افزود: روند اجرای طرح پایانه کانتینری هم اکنون مطلوب و انتظار است تا آخر شهریور ماه امسال به پایان برسد.
قاسمیان با اشاره به اینکه برای اجرای سه پایانه بندر بوشهر(واقع در جزیره نگین) 6 هزار و 300 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود ادامه داد: گام دوم 300 متر اسکله دیگر و 15 هکتار اراضی پسکرانه ای است که مجموع پایانه کانتینری را کامل می کند.
وی اضافه کرد: نگاهی نیز به قراردادهای پایانه چند منظوره داریم که این طرح نیز یک پست اسکله دارد و شامل 10 هکتار اراضی پسکرانه ای است که در مجاورت آن کارهای مربوط به پایانه کالای فله و مایع نیز به موازات انجام می شود.
قاسمیان با اشاره به دلیل زمان بر شدن اجرای طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین یادآور شد: بحث های مهندسی انجام شده روی طرح جزیره نگین بسیار طولانی و نشست های متعددی برای آن برگزار شده که عمده دلیل آن مصنوعی بودن جزیره نگین است که باید در ابتدا گمانه های مختلفی برای آن پیش بینی شود.
وی گفت: این جزیره به دلیل مصنوعی بودن وضعیت نرمالی نداشت و روان گرایی خاک باعث شد تا با دقت زیادی پیش برویم که در سال های آتی در پایانه ها با مشکلی روبرو نشویم.
قاسمیان ادامه داد: در این ارتباط تاکنون متخصصان و مشاوران زبده ای از سازمان بنادر و دریانوردی روی آن کار کردند تا پروژه به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.
وی گفت: این کارها نهایت طرحی شد که هم اکنون روند اجرای آن در دست اجراست و استانداردهای لازم با کنترل کیفیت در آن رعایت می شود.
قاسمیان یادآور شد: در مجموعه نگین طرحها به 2 بخش تقسیم می شوند یک بخش طرح هایی است که سرمایه گذاران انجام می دهند و یک بخش نیز پروژه هایی است که سازمان بنادر و دریانوردی انجام می دهد.
وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح های پایانه های کانتینری، چند منظوره و فله ومایع قراردادهایی به شکل بی او تی توسط سرمایه گذاران انجام و یکسری خیابان های مشاع و حامل های انرژی نیز وجود دارد که تامین آنها توسط سازمان بنادر صورت می گیرد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.