به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در دیدار با دانشگاهیان و پزشکان استان بوشهر افزود: برای اینکه جامعه، خدمات بهداشتی درمانی را با اطمینان بیشتری دریافت کند، سازوکارهای مناسبی برای پیشگیری و کنترل تخلف ها و کوتاهی های احتمالی در حوزه پزشکی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: سازمان نظام پزشکی، اداره نظارت بر درمان و بازرسی دانشگاه نهادهای ناظر بر جامعه پزشکی هستند.
رئیسی بیان کرد: نخستین گام برای ارائه شکایت در مراکز دولتی مراجعه به واحد نظارت بر درمان مستقر در تمامی مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی است.
وی در باره شکایت‌ از پزشکان بخش خصوصی گفت: سازمان نظام پزشکی نخستین مرجع رسمی و قانونی پیگیری تخلف های بخش خصوصی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با یادآوری تعهد اخلاقی جامعه پزشکی به مردم افزود: دانشگاه علوم پزشکی بر حفظ حرمت و شان جامعه پزشکی تاکید ویژه‌ای دارد اما در برخورد با تخلف ها و احقاق حقوق مردم به هیچ وجه چشم پوشی نمی‌ کند.
وی با اشاره به تشکیل بیش از 40 پرونده از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت و صدور حکم تخلف های پزشکی در سامانه رسیدگی به شکایت مردم ادامه داد: علاوه بر نظارت بر درمان 2 سامانه تلفنی 1590 برای رسیدگی به شکایات و 1690 برای پرداخت‌های غیر قانونی در نظر گرفته شده است.
رئیسی گفت: در بعضی از موارد شاهد نارضایتی بحق مردم از دریافت خدمات نامطلوب درمانی هستیم اما این نارضایتی‌ها توسط مردم پیگیری نمی ‌شود که انتظار می رود مردم شکایت خود را در مراجع قانونی ثبت و آن را تا دریافت نتیجه نهایی پیگیری کنند.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و نقش آن در معرفی خدمات نظام سلامت گفت: بخشی از خدمات قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سراسر استان بدرستی به اطلاع عموم مردم نرسیده است.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کار آزمایشگاههای گفت: با توجه به جایگاه آزمایشگاه در پروسه تشخیص و درمان، آزمایشگاه مرجع سلامت بزودی در این استان راه اندازی و تجهیز می شود.
وی بر تبادل‌نظر میان کارشناسان خبره این رشته با مجموعه مدیریت دانشگاه و بررسی مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان علوم آزمایشگاهی در مراکز درمانی تاکید کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.