به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست افزود: علاوه بر آزاد سازی زمین های تصرف شده در بخش حقوقی این اداره کل حکم ابطال 23 پرونده تغییرکاربری زمین زراعی نیز گرفته شد.
وی بیان کرد: 51 تغییر کاربری اراضی ساحلی در محدوده پارک ملی دریایی نایبند نیز به دولت برگردانده شده که تاثیرات اجتماعی خوبی در بین جوامع محلی داشته است.
دلشب در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با فلرهای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: در سال گذشته با پیگری‌های انجام شده اولین فلر پالایشگاه اول در محدوده پارس جنوبی خاموش شد و مقرر شد تا پایان سال 98 زمینه خاموشی سایر فلرها نیز فراهم شود.
وی در باره وجود پسماندهای ویژه بیان کرد: یکی از معظلات زیست محیطی در پارس جنوبی پسماندهای ویژه است که با شناسایی 2منطقه در عسلویه امکان دفع پسماندهای خطرناک بزودی فراهم می شود تا از انتقال بیماری‌های موجود آن کاسته شود.
دلشب یادآور شد: پیش از این پسماندهای ویژه منطقه پارس جنوبی باید به سایر استانها انتقال داده می شد که با توجه به وضعیت خاص آن امکان آلودگی ها را در مسیر انتقال به همراه داشت.
وی افزود: بخارهای هیدروکربن های اتصالات صنعتی بویژه در پتروشیمی ها سبب آلودگی منطقه پارس جنوبی شده که نشت یابی‌ های آن با کمک سه شرکت بزرگ در دست اجراست که این مهم در کاهش آلودگی‌های هوا تاثیر فراوانی دارد.
دلشب در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با کانون تشکیل پدیده گرد و غبار در استان بوشهر گفت: در این راستا تاکنون 10 منطقه در سطح استان شناسایی شده که برازجان و بوشهر بیشترین کانون ها را به خود اختصاص داده اند.
وی در ارتباط با تشکیل کارگروه آخرین وضعیت ریزگردها نیز یادآور شد: الزمات قانونی برای راه‌اندازی کارگروه ریزگردها در استان بوشهر انجام شده ولی با این وجود تاکنون استانداری بوشهر تاکنون اقدامی برای برگزاری آن نکرده است.
دلشب افزود: در صورت تشکیل این کارگروه می توان با دعوت از گروه های مشاور و مسئولان کشوری این بخش زمینه ساز اجرای پروژه‌هایی برای مقابله با پدیده ریزگردها باشیم.
وی در ارتباط با طرح حفاظت از پلنگ ایرانی بیان کرد: در سال گذشته برای نخستین بار در سطح کشور در شهرستان دشتستان طرح حفاظت از پلنگ ایرانی با استفاده از کارشناسان و افراد بومی به عنوان یک طرح اجتماع محور اجرا شد.
دلشب یادآور شد: استان بوشهر به عنوان نخستین استان کشور است که در قالب طرح یاد شده هزینه خسارت های وارده توسط پلنگ ایرانی را پرداخت کرد.
وی گفت: در این ارتباط برای هر راس دام که بر اثر حمله پلنگ تلف شده بود بیش از پنج میلیون ریال پرداخت شد.
دلشب، در باره شناگاه های غیرمجاز شهرستان بوشهر گفت: 2 شناگاه های پارک سیادت و پلاژ آقایان در شهر بوشهر (مقابل شهرداری) آلودگی آنها بیش از حدمجاز و نگران کننده است.
وی اظهار داشت: به دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری بوشهر نیز در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت گرفته و انتظار است هر چه سریعتر در زمینه ساماندهی آن تلاش کنند.
دلشب افزود: در سایر شهرهای ساحلی استان بوشهر هم اکنون مشکل نگران کننده در ارتباط با شناگاه ها نداریم.
7212/ 6045 **
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.