به گزارش ایرنا، سعید زرین فر روزشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان بوشهر افزود: هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر هفت میلیون تن است که در شرایط کنونی تنها 2.5 میلیون تن در آن تخلیه و بارگیری صورت می گیرد.
وی بیان کرد: با توجه به این شرایط نیاز است در زمینه افزایش صادرات غیر نفتی تلاش بیشتری صورت گیرد.
زرین فر افزود: در این ارتباط استانداران سه استان جنوبی کشور شامل خوزستان، بوشهر و هرمزگان نشستی با معاون رئیس جمهوری و چند تن از وزیران برگزار می کنند.
وی اظهار کرد: با مشخص شدن نتیجه این نشست که خبرهای خوبی نیز در زمینه توسعه صادرات خواهد داشت باید زمینه تشکیل یک ستاد برای ساماندهی شرایط صادرات به قطر تشکیل شود.
زرین فر ادامه داد: نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل بنادر و دریانوردی، اتاق بازرگانی و گمرک بوشهر از جمله اعضای ستاد یاد شده باشند تا بطور مداوم شرایط صادرات استان بوشهر به قطر را مورد بررسی قرار دهند.
وی گفت: ما خواهان ایجاد صلح و دوستی در بین کشورهای همسایه هستیم ولی با این وجود با توجه به قطع همکاری بخشی از کشورهای تامین کننده قطر باید از ظرفیت های استان بوشهر برای صادرات به این کشور استفاده کرد.
زرین فر اضافه کرد: یکی از راه های تسهیل صادرات استان بوشهر به قطر ایجاد مرزهای مجازی است که باید بطور جد مورد پیگیری قرار گیرد.
وی در ارتباط با فعالیت نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به کارکرد نمایشگاه های یاد شده باید برگزاری آنها مطابق با استانداردها و برای برند سازی باشد.
زرین فر افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه های بین المللی بازدید کنندگانی نیز از کشورهای خارجی دارد باید شان و منزلت آن در میزان مطلوبی باشد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.