به گزارش ایرنا، امرالله پاراد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استانهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان ازنظر میزان مصرف برق جزو استانهای رکوردار کشور به شمار می روند.
وی اضافه کرد: هم اکنون سرانه مصرف برق کشور 2هزار و800 کیلووات ساعت و شمار مشترکان 32میلیون مشترک است که سهم استان بوشهر از این شمار 427 هزار مشترک معادل 1.2 درصد است.
پاراد بیان کرد: از این تعداد 346 هزار مشترک معادل 81 درصد خانگی، 14هزار مشترک معادل 3 درصد عمومی، چهار هزار و 400 مشترک معادل 1 درصد کشاورزی، 57 هزار و 400 مشترک معادل 14درصد تجاری و 2هزار و 408مشترک معادل نیم درصد مربوط به بخش صنعتی است.
وی یادآور شد: پارسال پنج میلیارد و 410 میلیون کیلو وات ساعت انرژی (برق) در استان بوشهر به فروش رسید که این میزان 2.3درصد از انرژی کشور را شامل می شود.
پاراد ادامه داد: براساس بررسی ها در سال گذشته میزان پیک بار در استان بوشهر یکهزار و 700 مگاوات بود.
وی درباره میزان مصرف انرژی گفت: بیشترین میزان مصرف انرژی در استان بوشهر با 68درصد مربوط به بخش خانگی و کمترین میزان مصرف انرژی در این استان مربوط به بخش صنعت است.
مدیرعامل شرکت نیروی توزیع برق استان بوشهر یادآور شد: میزان مصرف برق در استان بوشهر در بخش عمومی 12درصد، بخش صنعت 5 درصد و تجارت 8 درصد است.
وی در باره تلفات انرژی گفت: هرچه میزان تلفات انرژی کاهش یابد راندمان انرژی و شبکه ارتقا می یابد.
پاراد اظهار کرد: میزان تلفات انرژی در سال 90 از 16.42درصد امروز با 3 درصد کاهش در سال گذشته به 13.5درصد رسیده و قرار است تا پایان سال جاری به 11.5درصد برسد.
وی با بیان اینکه تلفات به 2 بخش فنی و غیرفنی تقسیم می شود گفت: بیشترین تلفات در بخش انرژی مربوط به بخش غیر فنی شامل انشعاب های غیرمجاز در حاشیه شهرهاست.
پاراد اضافه کرد: در زمان حاضر 2هزار انشعاب غیرمجاز در حاشیه شهر برازجان و 500 انشعاب نیز در حاشیه شهر بوشهر وجود دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه این ساخت و سازها بدون مجوز شهرداری صورت گرفته به همین دلیل از انشعاب غیرمجاز استفاده کرده و قطع برق این تعداد خانوار تبعات اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.
وی با تاکید برضرورت ساماندهی انشعاب های غیر مجاز بیان کرد: وزارت نیرو لایحه ای در باره تعیین تکلیف انشعاب های غیرمجاز به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده که در صورت تصویب این انشعاب ها ساماندهی می شوند.
پاراد افزود: این انشعاب های غیرمجاز در استان بوشهر درحدود 50میلیون کیلووات ساعت برق مصرف می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 700 کیلومتر مرز آبی استان بوشهر هرچند نعمتی خدادادی است ولی از نظر فنی هرچه گرما بیشتر شود رطوبت بالا، آلودگی مه نمکی و صنعتی ( به دلیل وجود منطقه پارس جنوبی) باعث خرابی های سیستم و کاهش طول عمر تجهیزات در این استان نسبت به استانهای غیرساحلی می شود.
وی یادآور شد: در زمان حاضر خدمت برق رسانی در استان بوشهر به یک میلیون و 163هزار نفر در 853 روستا، 36شهر و 25بخش ارائه می شود.
پاراد اظهار کرد: در زمان حاضر 46پست فوق توزیع با ظرفیت سه هزار و 34مگاوات، هفت هزار و 500 کیلومتر شبکه فشار متوسط، شش هزار و 250کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 14هزار و 717 دستگاه ترانس در استان وجود دارد.
وی یادآور شد: نیروگاه اتمی بوشهر نیز به میزان یکهزار و 20 مگاوات برق تولید می کند که به شبکه سراسری منتقل می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.