در ادامه این مطلب آمده است:آری از پشت کوه آمده ایم.... می دانستیم این ور کوه باید برای ثروت، حرام خورد، خیانت کرد، تهمت زد، دروغ گفت و ریا کار شد تا بتوانی با آنها همراه گردید و صاحب منصب شوید. مفت خوری و غارت و به تاراج کشیدن و نابود کردن یک باشگاه و صاحب پست و مقام شدن با واسطه و دلال بازی برای نان‌دار و نامدار شدن به اسم عاشقی، شیوه دیرینه بعضی از افراد رهگذار و غیر فوتبالی و معامله گر در این رشته پر درامد می باشد.
برخی از افراد گمنام، به دلیل ناتوانی و درماندگی فکری برخی مدیران آمدند بدون یک ریال هزینه کسب شهرت کردند و با اندک زمان صاحب چنان ثروتی شدند که خودشان هم در باورشان نمی گنجد. برای خوب دیده شدن در ورزش و به ویزه فوتبال باید دیگری را بد نشان داد، بدنام کرد و به او تهمت ناروا زد! برای به عرش رسیدن باید به دلال ها، لمپن ها، متملقین و چاپلوسان و ریاکارها متوسل شد تا یک فرد خوشنام و با صداقت و آبرومند را به فرش کشاند.
امروز فوتبال بوشهر آنقدر به لحاظ شخصیتی کوچک شده است که با ذره بین هم دیده نمی شود، امروز به دلیل ناتوانی برخی از مدیران یک دلال بدنام و با سابقه برای فوتبال تصمیم می گیرد، تمام هزینه های یک باشگاه را به دست او می سپارند، کادر فنی را گزینش می کند، نقل و انتقال بازیکن با اجازه او انجام می گیرد و آن گاه بعضی از مسولین هم با لقب ها و سمت های گوناگون او را در رسانه به ویزه رسانه ملی بزرگ می کنند، غافل از اینکه هرگز با آدم های کوچک کسی تاکنون بزرگ نشده و نمی شود.
این فوتبال مشکل مدیریتی دارد نه فنی، این فوتبال نیاز به مدیرانی با صداقت، با تجربه و با دانش دارد. مدیرانی که بتوانند با قاطعیت و اقتدار در دشوارترین شرایط در مقابل ناپاکی ها و افراد آویزان که در پی شهرت و ثروت هستند بایستد و آنها را به باشگاه راه ندهند.
فوتبال کشور سال ها است با هیچ قانونی اداره می شود، در پناه این بی قانونی ها باشگاه پیروزی و استقلال 100 و 70 میلیارد تومان بدهکار است، شاهین بوشهر که 20 هزار تماشاگر را به ورزشگاه می کشاند نابود کردند، ایران جوان 5،6 و یا 7 و 8 میلیارد تومان بدهکار است،2221 متر مربع زمین خود را به خاطر تصمیمات غیرکارشناسی و بی برنامگی از دست داد، باشگاه را در مزایده و حراج گذاشته اند.
راستی چرا مسولین فعلی ایران جوان همواره از بدهی باشگاه حرف می زنند؟ به یاد داریم آن روزها از طریق رسانه مرتب اعلام می کردند و می گفتند که ما 4 تا 5 اسپانسر داریم و باید از بین آنها یکی را انتخاب کنیم که هرگز ما آن یکی را ندیدیم، بعدا یکی از مسوولان را اسپانسر باشگاه معرفی نمودند و بارها در رسانه اعلام کردند، اما ما هیچ وقت قرارداد ایشان و مبلغی که باید به باشگاه پرداخت کند در رسانه ها مشاهده و منعکس نشد.
به هرحال باشگاهایی که با هیچ قانونی اداره می شود طبیعی است که یک فرد معمولی هم می تواند در نقش مدیر در آن باشگاه دخالت نماید و تصمیم گیری کند و حکم صادر نماید و به شخصیت های خوشنام و تحصیل کرده و زحمت کش شهرمان توهین و بی حرمتی کنند. این اتفاق ها و هرج و مرج ها و از بین رفتن پول بیت المال و املاک باشگاه همه در پناه عملکرد همین مدیران تحمیلی و فوتبال دولتی با دیدگاه سیاسی است که ما در بالا به آن اشاره کرده ایم.
وقتی هم با تمام صداقت و سادگی دلیلش را می پرسیم که چرا روزگار فوتبال ما این قدر سیاه است، پاسخ می دهند شما از پشت کوه آمده اید و هیچ بلد نیستید!!
حال با این اوضاع و احوال ترجیح می دهیم که به پشت کوه برگردیم و تنها دغدغده مان سالم بر گردندان گوسفندان از دست گرگ ها باشد، تا اینکه این سمت کوه باشیم و گرگ! ....
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.