دکتر علی زکی زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از مجموع گزارش ارایه شده 23 نفر در شهر و 41 نفر نیز در روستا مورد گزش عقرب قرار گرفتند که باتوجه به دارابودن داروهای تخصصی در بیمارستان این شهرستان بهبود یافتند.
وی اظهارکرد: استفاده از داروهایی نظیر سرم ضد سم عقرب پنتاوالان موجود در بیمارستان شهرستان باعث شد تا درمان این نمونه از بیماری آسان و تلفات جانی دربرنداشته باشد.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: عقرب گادیم (زردرنگ) در بین عقرب ها، همه ساله مرگ و عوارض زیادی را برای ساکنان منطقه جنوب غربی ایران در پی دارد و زهر آن باعث نارسایی حاد کلیه، اثر بر سیستم عصبی مرکزی، اختلال عروقی، ایست قلبی- تنفسی و در نهایت منجر به مرگ شود.
وی اظهارکرد: علائم عقرب گزیدگی به زمان نیش خوردن (شب یا روز)، نوع عقرب، مدت زمان طول کشیدن از نیش خوردن تا مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی بستگی دارد.
زکی زاده افزود: قرمزی و برافروختگی صورت و چشم ها، قیافه توکسیک، دیسترس تنفسی، استفراغ خونی، درد شکم در ناحیه اپی گاستر(ناحیه معده)، تاری دید، تب، سردرد، استفراغ شدید تا کیکاردی و بی قراری افزایش بزاق دهان، خشکی دهان، تنگی مردمک چشم،لوچی(انحراف) چشم، تنگی نفس، برآمدگی شکم، بی اختیاری ادراری، اسپاسم(حنجره)، انقباض موضعی و تشنج از علائم بارز عقرب زدگی است.
وی اظهارکرد: در صورت بروز عقرب گزیدگی تا رسیدن فرد به بیمارستان عضو نیش زده را در صورت امکان پایین تر از سطح بدن قرار داده و با نگه داشتن آن بوسیله یک تخته چوب یا آتل بدون حرکت با یک تکه پارچه پهن به آرامی ببندید.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.