به گزاش ایرنا، احمد لطفی روز چهارشنبه درنشست با مسئولان هیات امنای مساجد و هیات های مذهبی شهرستان دشتستان افزود: این نهاد حمایتی درحوزه اشتغال یکی از دستگاه هایی است که درسال گذشته بیشترین اشتغال را برای جامعه هدف خود ایجاد کرد، طوریکه با ارائه آموزش های تخصصی به بیش از 2 هزار خانواده تحت حمایت، آنها توانستند برای خود شغل ایجاد کنند.
وی یادآور شد: تاکنون پنج هزار مددجو در استان بوشهر به توانمندی رسیده و از پوشش حمایت کمیته امداد خارج شد ه اند.
لطفی بیان کرد: برای اینکه کار توانمندسازی و دوره خدمات دهی به خانواده های مددجو کوتاهتر شود باید از ظرفیت و حس مسئولیت و نوعدوستی مردم بیشتر استفاده کرد.
وی ادامه داد: همه تلاش ما در کمیته امداد برای حل مشکلات خانواده ها خواهد بود و فقر زدایی با ترویج روحیه انفاق و ایثار در جامعه بصورت عمومی باید اتفاق بیفتد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با محدود خواندن امکانات و توانایی دولت و سازمان کمیته امداد برای حل مشکلات نیازمندان اضافه کرد: در این زمینه باید از ظرفیت مردمی استفاده کرد و این مهم نیز در دل مساجد و هیات های مذهبی ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه هر قدر گامهای بلندتری در راستای فقرزدایی برداشته شود نتایج آن به جامعه بازخواهد گشت افزود: هر اندازه مساجد و هیات های مذهبی در این زمینه تلاش و کمک هایی را جمع آوری کنند کمیته امداد نیز با مدیریت خود آنها برای محرومیت زدایی و حمایت از نیازمندان همان منطقه تلاش خواهد کرد.
لطفی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان و کمک های گسترده مردم فرصت خوبی است که باید ساماندهی و طرح های اکرام و ایتام و اطعام نیازمندان ترویج شود تا با الگوگیری از مولای متقیان امیرالمومنان(ع) نیازمندان هر منطقه شناسایی، حمایت و مشکلات آنها برطرف شود.
وی همچنین زکات فطره را نیز یک منبع بسیار خوبی برای حل مشکلات نیازمندان دانست و افزود: جمع آوری صحیح و ساماندهی آن برای کمک به نیازمندان بسیار موثر است.
7213/6043**
خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.