سید کمال الدین شهریاری روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: شهرستانهای دشتی و تنگستان با قرار گرفتن در حدفاصل نیروگاه اتمی بوشهر و مجتمع گازی پارس جنوبی در اوج بیکاری قرار دارند و این 2 مجموعه تنها از منظر ملی مورد توجه قرار گرفته و توجهی به منافع منطقه ای آن نمی شود.
وی بیان کرد: در دولت سابق مصوب شد که وزارت نفت حداقل 50 درصد سهم اشتغال نیروهای مورد نیاز خود در طرح های نفت وگاز استان بوشهر را از نیروهای بومی این استان تامین کند.
نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تحقق این مهم مقرر شده بود در صورت نیاز به آموزش، وزارت نفت شرایط لازم را برای آموزش افراد جویای کار منظور کند ولی این مهم تاکنون محقق نشده و شمار زیادی از جوانان میزبان این صنایع بیکار هستند.
شهریاری گفت: شایسته نیست که جوانان تحصیل کرده و جویای کار دشتی و تنگستان همه روزه شاهد اشتغال افراد غیربومی و غیرمتخصص و دوستان و آشنایان برخی مدیران غیربومی، در صنایع نفت و گاز استان بوشهر باشند.
نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که جوانان تحصیل کرده و متخصص استان بوشهر بویژه شهرستانهای دشتی و تنگستان به شغل نگهبانی نیز قانع شوند، ولی به این هم نمی رسند.
وی با تاکید بر اینکه بیکاری و فقر مردم دشتی و تنگستان را رنج می دهد گفت: بارها مسئولان دولتی از واردات بی رویه کالا و ته لنجی (کالای همراه ملوان) به عنوان تاثیر مخرب بر تولیدات داخلی و اشتغال پایدار نام می برند ما نیز این موضوع را قبول داریم خود لنج داران و ملوانان نیز به این کار راضی نیستند.
شهریاری یادآور شد: با این شرایط ملوانان و لنج داران نیز فرزندان خود را به تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی ترغیب می کنند تا در آینده شغل آبرومندانه داشته باشند ولی همین فرزندان متخصص وقتی شغل مرتبط با تحصیل کار پیدا نمی کنند، بناچار به عنوان ملوان ساده روی لنج پدر کار مشغول به کار می شوند.
وی افزود: وقتی لنج داران می بییند که چند متر آن طرف تر پرورش دهندگان میگو و کشاورزان حمایت نمی شوند ادعا می کنند از خوش شانس ترین قشر بیکاران جامعه هستند.
شهریاری یادآور شد: همین جوانان بیکار وقتی برای فراموشی غم بیکاری پای در رکاب فعالیت ورزشی می گذارند و با وجود نبود زیرساخت مناسب و تجهیزات به درجه های قهرمانی نائل می شوند به دلیل نبود حمایت مالی مجبور به ترک صحنه می شوند که باشگاه کارگر بنه گز، ایرانجوان بوشهر و تیم والیبال دلیران دشتی نمونه بارز آن است.
وی افزود: همه این مسائل نمونه ای از نارضایتی مردم شهرستان های دشتی و تنگستان است که امیدواریم در دولت دوازدهم این کاستی برای مردم شهرستان های دشتی و تنگستان برطرف شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.