به گزارش ایرنا، سید کمال الدین شهریاری روز پنج شنبه در نشست با شماری از فعالان اقتصادی استان بوشهر افزود: برای رونق تولید و به دنبال آن ایجاد اشتغال بخش دولتی ملزم به تغییر دیدگاه خود نسبت به بخش خصوصی است.
وی یادآور شد: ایران یک درصد جمعیت دنیا را به خود اقتصاد داده و در برابر این درصد جمعیتی پنج درصد ثروت کره زمین را داراست و با توجه به اینکه ثروت کشور پنج برابر سرانه متوسط جمعیتش است نباید شاهد مشکلات اقتصادی در سطح آن باشیم.
شهریاری عنوان کرد: امروز بخش قابل توجهی از قدرت های حوزه های مختلف به قدرت اقتصادی خلاصه شده و اقتصاد در شرایط کنونی تعیین کننده قدرت نرم و سخت است.
شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتخاب مجدد حجت الاسلام حسن روحانی به ریاست جمهوری افزود: در 29 اردیبهشت ماه مردم ایران اسلامی حماسه ای آفریدند که این حماسه حضور باشکوه ملت پای صندوق های رای برای انتخابات رئیس جمهور و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بود.
شهریاری گفت: این انتخابات نمونه ای بارز از دموکراسی اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و به همه دنیا ثابت کرد که مردم در همه عرصه ها حضور داشته و از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ایران دفاع می کنند.
وی گفت: با این حال امیدواریم دولت یازدهم در ادامه راه چهار ساله خود موفقیت های بیشتری کسب کند و گره از مشکلات کشور بویژه در حوزه اقتصاد را بگشاید.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز گفت: در بخش صنعت، معدن و کشاورز وضعیت مطلوبی نداریم که در این راستا در انتظار تدابیر لازم از مسئولان ذیربط هستیم.
محمد عبادی افزود: وجود بیکاری در استان کم جمعیتی مانند بوشهر که از ظرفیت های خدادادی فروانی برخوردار است شایسته استان نبوده از این رو باید تمام سعی و تلاش خود را برای رونق اقتصادی کشور و بویژه استان بوشهر بکار گیریم.
وی یادآور شد: یکی از مشکلات فراروی فعالان اقتصادی استان بوشهر مسائل مربوط به بانک است که در این راستا بانک ها می توانند با تامین مالی مناسب زمینه رونق بسیاری از بنگاه های اقتصادی را فراهم کنند.
عبادی افزود: در مقطعی با افزایش 3 برابری نرخ ارز قدرت خرید و سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی به یک سوم تقلیل یافت که این معضل فعالان اقتصادی را در شرایط دشواری قرار داد.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.