به گزارش ایرنا، مسعود نصوری روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از محل اجرای این پروژه باحضور باستی معاون عمرانی استانداربوشهر در شهرستان تنگستان افزود: با احداث این پروژه آب شیرین کن آب شرب مورد نیاز 36 روستای شهرستان تنگستان وشهردلوار با جمعیتی بالغ بر 36 هزار و 500 نفر تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: این پروژه با 170 میلیارد ریال اعتبار و در مدت 18 ماه اجرایی می شود که دوره بهره برداری از آن نیز 15 سال خواهد بود.
نصوری یادآور :با بهره برداری از این پروژه ،میزان آب شرب تولیدی به 7 هزار و 500 میلیون مترمکعب در طول شبانه روز خواهد رسید.
وی گفت: در چند سال اخیر باتوجه به کاهش میزان منابع تامین آب شرب روستاهای استان بوشهر بویژه آب تامین شده از محل خط کوثر استان ،احداث پروژه های آب شرین کن برای تامین آب پایدار روستاهای استان بوشهر اهمیت قابل توجهی پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر ادامه داد: در این راستا با هدف تامین آب شرب پایدار درشهرستان جم وشهرسیراف در سال گذشته نیز عملیات اجرایی پروژه آب شیرین کن سیراف با حضور وزیر نیرو آغاز شد که این پروژه نیز با تدابیر پیش بینی شده هم اکنون درحال اجرا است.
نصوری یادآور شد: علاوه‌ برپروژه های یادشده جهت تامین آب شرب شهرستان عسلویه نیز ایجاد آب شیرین کن به میزان 5000مترمکعب نیز از دیگر برنامه های شرکت آب وفاضلاب روستایی استان بوشهراست که با تامین اعتبارات لازم عملیات اجرایی آن نیز بزودی آغازخواهد شد.
دراین بازدید معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز تامین آب شرب سالم وبهداشتی را از مهم ترین دغدغه های دولت ومحورین ترین اولویت درتامین نیازهای مردم استان درشرایط خشکسالی وکم آبی درسال های اخیر عنوان کرد. محمد حسن باستی گفت: درحال حاضربا توجه به شرایط خشکسالی وکمبود منابع تامین آب درکشور و ازجمله استان بوشهر که کمتراز 10درصد از آب مصرفی آن ازمنابع داخلی استان وبقیه از منابع خارج ازاستان تامین می شود استان برنامه های مختلفی رادردست اقدام دارد که ازجمله این اقدامات ایجادآب شیرین کن ها درمناطق ساحلی به منظورتامین منابع مطمئن وپایدارآب شرب است.
وی افزود: در این راستا درسال گذشته آب شیرین کن 10هزارمترمکعبی کنگان ونیزآب شیرین کن ١٠هزارمترمکعبی شهربوشهربهره برداری شد.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر یادآورشد: درسال گذشته عملیات اجرایی آب شیرین کن جهت تامین آب شهرستان جم و نیز شهرسیراف آغازشد و درتکمیل ظرفیت های موردنیازجهت تامین آب شرب شهر بوشهر به زودی آب شیرین کن ٣٥هزارمترمکعبی این شهر نیز آغاز می شود که با اجرای آن مشکل تامین آب در سطح شهرستان بوشهر برطرف می شود.
7212/ 6045 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.